|
|
|
||
Performance cyclic piece for preschool children. Applying basic, secondary, and non-tonal chords when accompanying and
singing songs.
Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2010)
|
|
||
Cílem předmětu je připravit studenty na všestranné využití klavíru pro školní praxi ve všech hudebních činnostech. Požadavky na úroveň klavírní hry jsou vepsány do klavírního programu C, který budou plnit ve 4. semestru všichni studenti (tedy i ti, kteří v předcházejících semestrech pracovali podle programu B, neboť byli při příchodu na fakultu začátečníky).
Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2012)
|
|
||
Zkouška ze Hra na klavír a impr. dopr. IV A) 3 přednesové skladeby dle vlastního výběru (jedna z 1. semestru,jedna ze 2. semestru a jedna ze 3.semestru) B) Dvě rytmicko- melodická průpravná nebo přípravná cvičení v transpozicích C) Doprovod dvou písní (jednu dle vlastního doprovodu) pro předškolní děti z příručky od M. Kodejšky a M. Popoviče v transpozicích a ve stylizovaném doprovodu pomocí základních akordů (T,S,D) - durové písně se zpěvem D) Doprovod dvou mollových písní dle vlastního výběru pro předškolní děti ve stylizovaném doprovodu a se zpěvem. E) Hra dvou určených písní ze zpěvníku pro MŠ Malým zpěváčkům (podle not) G) Zpěv a hra České státní hymny Hodnocení zkoušky na konci 4. semestru: Žádná uvedená oblast (body A až F) nesmí mít menší počet bodů než 5. Maximálně je možné získat 10 bodů. Last update: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (05.01.2019)
|
|
||
KODEJŠKA,M.- POPOVIČ,M.. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v MŠ a ZŠ. Praha:Portál 1996, 1. vydání, s.117, ISBN::80-7178-099-5. KODEJŠKA,M.: Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a ZŠ. Praha (kompendium) 2002. KODEJŠKA,M..: Výběr přednesových skladeb pro studium Učitelství pro MŠ. Praha: (kompendium) 2002. Kodejška,M.: Individuální záznamové listy ke hře na klavír pro studenty.Učitelství pro MŠ. C program (kompendium) 2005. MALÝM ZPĚVÁČKUM: Zpěvník pro MŠ. Praha: SPN 1986, s.255. VISKUPOVÁ,B.: Hudebně pohybové hry. Praha: Ústřední škola - Česká obec sokolská 2002, 1. vydání, s.49. Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2012)
|
|
||
V plánovaném rozsahu výuky budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce. Studentům budou jednotlivé skladby a způsoby doprovodů písní názorně ukázány učitelem. Jednotlivé skladby a kroky jsou metodicky promyšlené a jsou zapsány v Individuálním záznamovém archu - C program, který má každý student k dispozici a předkládá ho učiteli při výuce. Studenti obdrží zápočet, když splní veškeré předem uložené úkoly v oblasti hry na klavír a improvizace doprovodů lidových písní.
Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2012)
|
|
||
I. Dovednost zahrát v C dur a ve stylizovaném doprovodu pomocí základních akordů (T,S,D) i akordů mimotonálních a akordů postavených na vedlejších stupních písně: Ovčáci, čtveráci, Posvícení, Běží liška, Myšičko, myš, Maličká su, Slepičko má, Jedna, dvě, Listopad, Zima byla,Vrabec v zimě. Při klavírním doprovodu je třeba zpívat. II. Dovednost zahrát v D, E, F dur a ve stylizovaném doprovodu pomocí základních akordů (T,S,D) i akordů mimotonálních a akordů postavených na vedlejších stupních písně: Ovčáci, čtveráci, Posvícení, Běží liška, Myšičko, myš,Maličká su, Slepičko má, Jedna, dvě, Listopad, Zima byla,Vrabec v zimě. Při klavírním doprovodu je třeba zpívat. III. Dovednost zahrát v G,A,H dur a ve stylizovaném doprovodu pomocí základních akordů (T,S,D) i akordů mimotonálních a akordů postavených na vedlejších stupních písně:
Točíme kolečko ,Jarní popěvek, Vláček, Na procházce, Mráz,Taneček, Přiletěla vrána,Myšky V. Hra a zpěv dalších uvedených písní pro MŠ a 1.st. ZŠ v jedné tónině (dle Výběru lidových a umělých písní pro děti - pro stud. obor učitelství pro MŠ připravil M. Kodejška). E) Hra a zpěv české státní hymny Kde domov můj
Last update: Kodejška Miloš, doc. PaedDr., CSc. (05.01.2019)
|