|
|
|
||
Pedagogical practice is intended primarily for students who are not graduates of secondary pedagogical schools. The aim of the practice is to get a deeper understanding of the kindergarten environment, especially with the work of the teacher and the activities of pre-school children. Practice is the observation and analysis of the child's play and the work of the teacher. Students are advised to communicate with their children, enter into their games and assist the teacher by agreement with the nursery leadership. Students with previous pedagogical experience (SPGŠ graduates) will elaborate a professional essay on a given specialized topic on pedagogical practice. Two-week pedagogical practice at faculty kindergartens.
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (14.10.2018)
|
|
||
Cílem praxe je hlubší seznámení s prostředím mateřské školy, především s prací učitelky a činnostmi dětí předškolního věku. Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (04.01.2019)
|
|
||
Výuka bude probíhat prezenčně dle rozvrhu v SIS, popř. distančně v případě nařízení PedF UK zohledňujícím epidemiologické podmínky. Termín závěrečného reflektivního setkání bude upřesněn v průběhu semestru na základě společné dohody mezi vyučujícím a studenty. Hodinová zátěž: 4 kredity: 100-120 hodin práce studenta - praxe: 40 hodin za týden praxe - studium literatury a metodických materiálů: 20 hodin - příprava na praxi a zpracování úkolů v Moodle: 20 hodin - příprava na reflektivní setkání: 20 hodin - reflektivní setkání po skončení praxí: 4 hodiny Last update: Ristić Petra, PhDr., Ph.D. (30.01.2022)
|
|
||
Základní studijní literatura: MERTIN, V., GILLNEROVÁ, I.: Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha, Portál 2003. ISBN 80-7178-799-X. MATĚJČEK Z. Co dětí nejvíc potřebují. Praha, Portál 1994, ISBN 80-7178-006-5. SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2018. SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. 2. vyd. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2005 [i.e. 2006], 34 s. ISBN 80-87000-01-3. SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi. I. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017. 253 stran. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; svazek 43. ISBN 978-80-210-8475-9. SYSLOVÁ, Z., CHALOUPKOVÁ, L. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7882-6. ŠMELOVÁ, Eva a kol. Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. 152 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-5115-2.
Další doporučená literatura: OPRAVILOVÁ, E. GEBHARTOVÁ V. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-703-9. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (24.09.2018)
|
|
||
Praxe Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (04.01.2019)
|
|
||
Praxe ve FMŠ: asistentské činnosti vedení vybraných úseků pedagogické práce pozorování a analyzování dětské hry a práce učitelky plnění zadaných úkolů Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (16.05.2019)
|
|
||
Podmínkou splnění kurzu je: - absolvování týdenní pedagogické praxe na fakultní mateřské škole, - splnění úkolů zadaných vyučujícím v Moodle (odevzdání ve stanovených termínech je podmínkou): vedení portfolia k praxi a plnění dalších dílčích úkolů dle zadání v Moodle; - účast na výuce v rozsahu 100 %. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (02.02.2020)
|