|
|
|
||
The aim of the seminar is to link the acquired knowledge, skills and independently prepare, realize and evaluate larger sections of the educational work (leadership of the whole day, implementation of the thematic unit, project) in pre-school facilities. The aim of the practice is to demonstrate the ability to work independently with pre-school children. The main task of two-week pedagogical practice is the preparation and realization of specific sections of the educational work, their subsequent reflection with an emphasis on self-reflection and familiarization with the school educational program and respecting the age and individual needs of pre-school children. The practice of the practice is to learn how to evaluate the interaction between teacher and children and between children to use and use the results of the evaluation effectively for the planning and realization of educational work in pre-school establishments: to create individual teaching approach of individual students (individual internal model of desirable pedagogical competencies) to prepare, realize and reflect their own thematic unit or project (1 week educational work) to verify initial teacher competence the importance of self-reflection (confrontation of reflection, own intervention, impulse to individual changes in the area of professional skills of seeking a relation to the theory
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (19.12.2018)
|
|
||
Základní studijní literatura: Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2016. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2005. ISBN 80-239-5939-5. Autoevaluace mateřské školy (metodická příručka k vlastnímu hodnocení). Praha: VÚP, 2010. ISBN 978-80-87000-9-32-8. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV: Metodika pro podporu individualizace v podmínkách mateřské školy. Praha: VÚP, 2007. ISBN 978-80-87000-10-6. SYSLOVÁ, Z., CHALOUPKOVÁ, L. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7882-6.
Další doporučená literatura: OPRAVILOVÁ, E. GEBHARTOVÁ, V. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011, Kurikulum předškolní výchovy. ISBN 978-80-7367-703-9. Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (04.06.2017)
|
|
||
Podmínkou splnění kurzu je: - absolvování praxe dle pokynů vyučujícího - splnění požadovaných úkolů, práce v Moodle - prezentace vlastní praxe dle pokynů vyučujícího na semináří - 80% účast na reflektivním semináři Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (19.12.2018)
|