|
|
Files | Comments | Added by | |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg | Mgr. Lucie Maršálková |
|
||
The course introduces students to the situation of pre-school education in Europe and its current transformation. It addresses its current problems and highlights the main trends in the European context. It also deals with pedagogical work with pre-school children from a diverse socio-cultural environment. Students will be acquainted with selected foreign pedagogical approaches, concepts, curricula and successful programs responding to the changing situation of pre-school facilities and institutional pre-school education in Europe. The aim of the course is to reflect pedagogical practice in the Czech Republic in the context of international development of pre-school education and to look for students at intersections of its direction and possibilities of solving current problems in the context of international experience.
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (19.12.2018)
|
|
||
Cílem kurzu je reflektovat pedagogickou praxi v České republice v rámci mezinárodní vývoje předškolního vzdělávání a hledat se studenty průsečíky jeho směřování i možnosti řešení aktuálních problémů v kontextu mezinárodní zkušenosti. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (04.01.2021)
|
|
||
Vyčíslení studijní zátěže: Kreditová zátěž: 2 ECTS: 8 hodin přímá výuka, 40 hodin studium literatury, 35 příprava na zápočet. V rámci předmětu se vybraní studenti účastní studijní stáže na Marnix University v Utrechtu, která je realizovaná v rámci projektu Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK, CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. Výuka bude probíhat prezenčně dle rozvrhu v SIS, popř. distančně v případě nařízení PedF UK zohledňujícím epidemiologické podmínky. Distanční výuka probíhá v MS Teams na odkazu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a12834de7df1247218a9009c6508c5183%40thread.tacv2/conversations?groupId=d04b4412-cf25-422b-af61-3103b8088a03&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d. Přístup do týmu získají studenti od vyučující na začátku semestru. Last update: Maršálková Lucie, Mgr. (08.09.2022)
|
|
||
Základní studijní literatura: EACEA, Výkonná agentura pro vzdělávání, kulturu a audiovizuální oblast. Vzdělávání a péče v raném dětství v Evropě: překonávání sociálních a kulturních nerovností. Praha: ÚIV, 2010. ISBN 978-92-9201-025-6. European Commission/EACEA/Eurydice. Key Data on Early Childhood Education and Care in Europe – 2019 Edition. Eurydice Report. Luxembourg: Publications Office of the European Union. OECD. Education Policy Outlook: Czech Republic, 2020, available at: www.oecd.org/education/policy-outlook/country-profile-Czech-Republic-2020.pdf. PRŮCHA, Jan. Srovnávací pedagogika: mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2012, 334 s. ISBN 978-80-262-0191-5.
Další doporučená literatura: Další doporučená literatura a studijní materiály budou pro studenty zveřejněny v on-line kurzu v Moodle Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (04.01.2021)
|
|
||
- přednáška - práce s texty v češtině a angličtině (mezinárodní studie, zahraniční informační portály Eurydice, Unesco atd.) - diskuse ve skupinách i Moodle - práce s videi - setkání a diskuse se zahraničními studenty Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Srovnávací pedagogika – cíle, funkce, význam Předškolní vzdělávání ve Francii, v Německu a Švýcarsku Předškolní vzdělávání v Anglii a Švédsku Vývojové tendence a trendy v předškolním vzdělávání Předškolní vzdělávání jako nástroj překovávání sociokulturních překážek Podpora rodiny a dítěte Jazyková podpora pro děti
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (04.01.2021)
|
|
||
Podmínkou splnění předmětu je splnění úkolů v Moodle, aktivní účast na seminářích (100% docházka v prezenční či distanční formě v MS Teams) a zpracování seminární práce dle zadání pedagoga, nebo aktivní účast na seminářích (90% docházka), splnění úkolů v Moodle, aktivní účast na stáži na Marnix University v Utrechtu a zpracování zprávy ze stáže.
Last update: Maršálková Lucie, Mgr. (08.09.2022)
|
|
||
Všechny studijní opory jsou v Moodle kurzu: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5077 Kód ke vstupu do kurzu získají studenti na začátku semestru od vyučující. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (10.02.2022)
|