|
|
|
||
Introductory motivation practice introduces students to pedagogical work with pre-school children. Students get acquainted with the environment, organization, staff and equipment of kindergarten, administrative aspects of pedagogical practice, pre-school children's needs, and the work of teachers. The main activity of this educational practice is the hospice activities. Students learn to make contact with children, observe and analyze both the work of the teacher and the activities of children.
Time load (3 credits):
- direct class instruction: 4 hours
- practice: 30 hours; for students without experience realized in FMŠ (current time in kindergarten)
- working on Moodle tasks and preparing for lessons within: 30 hours
- preparation for presentation of own practice: 11 hours
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (08.09.2019)
|
|
||
Link pro připojení k online konzultaci dne 13. 10. 2020 v 20:30 je meet.google.com/fbt-vfuz-szd.
PŘIHLÁŠENÍ NA SETKÁNÍ 8.1.2021: - kvůli epidemiologické situaci se sejdeme v pátek 8.1.2021 ONLINE v čase dle rozvrhu, tj. 8:55-11:55 v MS Teams. Kód týmu byl zaslán zapsaným studentkám mailem přes SIS. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (05.01.2021)
|
|
||
Základní literatura: OPRAVILOVÁ, E. GEBHARTOVÁ, V. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-703-9. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2018 dostupný na http://www.nuv.cz/file/775/. SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. 2. vyd. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2005 [i.e. 2006], 34 s. ISBN 80-87000-01-3. SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi. I. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017. 253 stran. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; svazek 43. ISBN 978-80-210-8475-9. ŠMELOVÁ, Eva a kol. Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. 152 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-5115-2. Doporučená literatura: Pedagogické časopisy, materiály zveřejněné vyučujícím v online-kurzu v Moodle Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (24.09.2018)
|
|
||
Obsahem předmětu je:
Týdenní pedagogická praxe ve fakultní mateřské škole pro studenty bez aktuální praxe v mateřské škole na pozici učitele. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
Podmínkou splnění předmětu je - Absolvování týdenní souvislé pedagogické praxe ve vybraných fakultních mateřských školách (v případě, že student nepracuje v mateřské škole). - Založení pedagogického portfolia. - Splnění zadaných úkolů v online-kurzu v Moodle. - Prezentace školního vzdělávacího programu mateřské školy, kde student působí jako učitel/učitelka. - Aktivní účast na seminářích (100% docházka) a reflexe vlastní pedagogické praxe a dosavadních pedagogických zkušeností. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|