Art Education. Optional course:
Reflective teaching and communicating principles of art education in the public: Ways of documentation and displaying
work. Resources and materials for compulsory and optinal art in primary school.
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
Výběrový kurz ze specializace Vv:
Způsoby dokumentace a účinné prezentace výsledků dětských výtvarných aktivit: Objasňování vlastní pedagogické
činnosti ve vztahu ke vzdělávacím záměrům pro odbornou a širší veřejnost. Materiálně technické podmínky pro povinné i
zájmové výtvarné aktivity dětí na primárním stupni vzdělávání.
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
Aim of the course -
Aims: to prepare future teachers for presneting childrens art work and teachers pedagogical work by different verbal, visual and textual means. To preapare teachers for explaining and defending their own aims, means and conceptions of teaching.
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
Cil výuky: Vytvořit základy pro rozvíjení schopnosti učitele výtvarné výchovy a) zveřejňovat výsledky dětské výtvarné činnosti a vlastní pedagogické činnosti verbálními, obrazovými a dalšími účinnými prostředky, b) objasňovat smysl realizovaných výtvarných činností ve vztahu ke vzdělávacím záměrům, c) vytvářet materiálně technické podmínky pro povinné i zájmové výtvarné aktivity dětí na primárním stupni vzdělávání.
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
Literature -
Literature:
CIKÁNOVÁ,K. Tužkou, štětcem nebo myší. 1.vydání. Praha: Aventinum 1998.127 s. ISBN 80-7151-031-9.
HAZUKOVÁ,H.;ŠAMŠULA,P. Didaktika výtvarné výchovy II. 2.vydání Praha: UK PedF 1986. 137 s. ISBN nemá
KOLEKTIV AUTORŮ: Písmo ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha: SPN 1985. 399 s. ISBN nemá
McLUHAN,M. Člověk, média a elektronická kultura. 1.vyd. Brno: Jota 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-6.
SLAVÍK,J.; NOVÁK,J. Počítač jako pomocník učitele(Efektivní práce s informacemi ve škole). 1.vyd. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-149-5.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. Moderné informačno-komunikačné technológie na podporu výtvarnej výchovy. In: B.ŠUPŠÁKOVÁ (ed.) Čítanka odborných textov z výtvarnej výchovy. 1.vyd.
Bratislava: Univerzita Komenského, 2001. ISBN 80-223-1570-2.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. Počítače - výtvarná tvorba - edukačný proces. In ŠUPŠÁKOVÁ,B.Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. (ed.) Vizuálna kultúra a umenie v škole. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2004.214 s. ISBN 80-968441-1-3.
VANČÁT, J. Tvorba vizuálního zobrazení. Gnoseologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. 1. vydání. Praha: Karolinum 2000. 167 s. ISBN 80-7184-975-8.
ZDENĚK,M.a kol. Základy výtvarné výchovy. Učebnice pro pedagogické fakulty.1.vydání. Praha: SPN 1987. 290 s. ISBN nemá
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
Odborná literatura:
CIKÁNOVÁ,K. Tužkou, štětcem nebo myší. 1.vydání. Praha: Aventinum 1998.127 s. ISBN 80-7151-031-9.
HAZUKOVÁ,H.;ŠAMŠULA,P. Didaktika výtvarné výchovy II. 2.vydání Praha: UK PedF 1986. 137 s. ISBN nemá
KOLEKTIV AUTORŮ: Písmo ve výtvarné výchově. 1.vyd. Praha: SPN 1985. 399 s. ISBN nemá
McLUHAN,M. Člověk, média a elektronická kultura. 1.vyd. Brno: Jota 2000. 415 s. ISBN 80-7217-128-6.
SLAVÍK,J.; NOVÁK,J. Počítač jako pomocník učitele(Efektivní práce s informacemi ve škole). 1.vyd. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-149-5.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. Moderné informačno-komunikačné technológie na podporu výtvarnej výchovy. In: B.ŠUPŠÁKOVÁ (ed.) Čítanka odborných textov z výtvarnej výchovy. 1.vyd.
Bratislava: Univerzita Komenského, 2001. ISBN 80-223-1570-2.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. Počítače - výtvarná tvorba - edukačný proces. In ŠUPŠÁKOVÁ,B.Projekty a alternatívne formy vo výtvarnej výchove. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 1999. 124 s. ISBN 80-967231-4-6.
ŠUPŠÁKOVÁ,B. (ed.) Vizuálna kultúra a umenie v škole. 1.vyd. Bratislava: DIGIT, 2004.214 s. ISBN 80-968441-1-3.
VANČÁT, J. Tvorba vizuálního zobrazení. Gnoseologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. 1. vydání. Praha: Karolinum 2000. 167 s. ISBN 80-7184-975-8.
ZDENĚK,M.a kol. Základy výtvarné výchovy. Učebnice pro pedagogické fakulty.1.vydání. Praha: SPN 1987. 290 s. ISBN nemá
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
Teaching methods -
methods of teaching: seminar
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
seminář
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
Requirements to the exam -
Compulsory seminar attendance, continuous seminar work, final presentation of seminar work
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
Zápočet Aktivní účast ve výuce a seminární práce na zadané téma v určeném termínu.
Last update: Francová Sylva, Mgr. MgA., Ph.D. (13.09.2021)
Syllabus -
Sylabus: different ways of presenting teachers preparation and conclusion of pedagogical work, presentation of childrens art work, digital technologies and software usage
Key words: visual information, writing and picture, digital technology, presentation
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (17.01.2011)
Obsah: způsoby prezentace přípravy, průběhu a výsledků pedagogické práce, prezentace dětských prací, digitální technologie a software
klíčová slova : formulace vzdělávacích záměrů, hodnotící reflexe a diskuse, vizuální informace, účel, formy, vhodnost, účin, základní principy, koncepce a realizace, písmo a obraz, komentář, materiálně technické prostředky