SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Children's Theater and Interpretation - OK0615289
Title: Dětské divadlo a divadlo pro děti
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 10 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. Mgr. MgA. Ivana Sobková
Teacher(s): doc. Mgr. MgA. Ivana Sobková
Classification: Teaching > Drama Education
Interchangeability : O01315289
Annotation -
The objective of course is to examine specific aspects of children's theater and interpretation. Specific dramatic instruments - such as dramatury, direction, scenography, and music- are examined in order to introduce students to the proces and rise of children's theater and interpretative performace.
Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (19.06.2007)
Aim of the course - Czech

Studenti na základě videoukázek a vlastní zkušenosti z navštívených představení pojmenují význam divadla pro děti a divadla hraného dětmi a vymezí jejich specifika. V průběhu celého kurzu rozvíjejí schopnost hlouběji a samostatněji reflektovat divadelní inscenaci pro děti.

Last update: Váňová Michaela, MgA. (13.09.2019)
Course completion requirements - Czech

Zápočet: aktivní účast v semináři + zhlédnutí tří divadelních představení pro děti (dle možností živě / ze záznamu) a na jejich základě vypracování reflexe dle zadání.

Last update: Váňová Michaela, MgA. (25.09.2020)
Literature - Czech

HONZL, J. Pohyb divadelního znaku. Slovo a slovesnost 6, 1940. č. 4.

MARUŠÁK, R. Chodíme s dětmi do divadla. In Rádce učitele 2: Praktické rady pro výuku i Váš osobní rozvoj. Praha: RAABE, 2004.

PALARČÍKOVÁ, A.: Tygr v oku aneb O tvorbě inscenace s dětmi a mládeží. Artama: Praha, 2001.

REITMAYEROVÁ, E., BROUMOVÁ, V. Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, 2007.

SLAVÍK,M. Cesta k divadelnímu tvaru s dětským kolektivem. Artama: Praha 1996.

URBANOVÁ, A.. Mýtus divadla pro děti. Artama, 1993.

VALENTA, J. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha: Grada, 2008. 

VELTRUBSKÁ, I.. Divadlo očima dětí. Dramatika pro děti, VIII. díl. Praha : ARTAMA, 1994. 

 

Last update: Váňová Michaela, MgA. (25.09.2020)
Teaching methods - Czech

Přednáška, dílna, rozbory videonahrávek, zhlédnutí a reflexe divadelního představení pro děti, diskuse, praktické ukázky výukových bloků s reflexí (kurz kombinuje činnostní metody práce s přednáškou).
V případě distanční výuky budou videopřednášky k dispozici zapsaným studentům automaticky, ostatním zájemcům na vyžádání mailem u vyučujícího kurzu.

Last update: Váňová Michaela, MgA. (25.09.2020)
Requirements to the exam - Czech

Zápočet: aktivní účast v semináři + zhlédnutí tří divadelních představení pro děti (dle možností živě / ze záznamu) a na jejich základě vypracování reflexe dle zadání.

Last update: Váňová Michaela, MgA. (25.09.2020)
Syllabus - Czech
  • úvod do problematiky, význam divadla pro děti
  • videoukázka / návštěva divadelního představení
  • metody přípravy žáků na návštěvu divadelního představení
  • základní složky divadelního díla, čtení divadelního znaku
  • metody reflexe divadelního představení
  • specifika a význam dětského divadla
Last update: Váňová Michaela, MgA. (13.09.2019)
Entry requirements - Czech

Kurz je přednostně určen pro studenty specializace dramatická výchova.

Last update: Váňová Michaela, MgA. (25.09.2020)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html