|
|
|
||
Students will acquire competence to plan, implement, reflect and evaluate drama education in primary school and pre-school settings, deepen their competence to self-reflection. The basic means of acquiring these competences is practice, its theoretical reflection and its connection with the subject Theory and Didactics of Drama Education. Students build their own style of teaching using knowledge and skills from drama education.
Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (16.05.2019)
|
|
||
Realizace samostatné praxe, při které bude student/ka schopen využít metod a technik DV. Schopnost prezentovat a reflektovat průběh dané praxe. Realizace různých lekci: 1) Lekce vycházející z aktuálního problému, tématu, situace dané třídy / školní výlet, sociální vztahy, život třídy/. 2) Lekce vycházející z aktuálně probírané výukové látky a očekávaných výstupů /spolupráce s vedoucím učitelem/. 3) Lekce inspirovaná literárním textem / pohádka, pověst, povídka, poezie, bajka /. 4) Lekce v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/. 5) Strukturované drama - realizovaná s ohledem k možnostem a zkšenostem dané věkové kategorie dětí.
Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (16.10.2018)
|
|
||
1) Aktivní účast při pozorováních a reflexích činností / náslech u vedoucího učitele/učitelky, lekce vedené jinými studentkami/.
2) Naplánování, realizování a reflektování jednotlivých činností a vyučovacích celků vycházejících ze ŠVP dané školy, plánů třídy a respektujících rámcový plán činností Praxe dramatické výchovy II. /každý nejméně 5 samostatných výstupů – nepočítají se výstupy ve dvojicích apod./
3) Předložení písemných materiálů: /stačí v bodech s důrazem na přehlednost textu/
4) Vypracování závěrečné písemné úvahy. 5) Prokázat schopnost pohovořit o podnětech z doporučené literatury - ústní pohovor před udělením klasifikovaného zápočtu. 6) 100% docházka, nepřítomnost z důvodu nemoci se nahradí po domluvě s vedoucím učitelem. 7) Splnění požadavků na náplň obsahu jednotlivých dramatických lekcí. /Vis. níže/ Náplň obsahu práce pro 1.st. ZŠ, v modifikované podobě i pro MŠ. 1) Lekce vycházející z aktuálního problému, tématu, situace dané třídy / školní výlet, sociální vztahy, život třídy/. 2) Lekce vycházející z aktuálně probírané výukové látky a očekávaných výstupů /spolupráce s vedoucím učitelem/. 3) Lekce inspirovaná literárním textem / pohádka, pověst, povídka, poezie, bajka /. 4) Lekce v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/. /5) Strukturované drama – realizované s ohledem k možnostem a zkušenostem dané věkové kategorie dětí. /inspirace: historické téma, literární text, sociální vztahy, apod.// - pokud to zkušenosti a podmínky v dané třídě dovolí - Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (15.11.2018)
|
|
||
BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9. MACHKOVÁ,E.: Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. Praha: AMU 2004, 223 stran. ISBN 80-7331-021-X. MARUŠÁK, Radek; KRÁLOVÁ, Olga; RODRIGÉZOVÁ, Veronika, Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Praha: Portál 2008, ISBN 978-80-7367-472-4, MORGANOVÁ,N.; SAXTOVNOVÁ, J.; Vyučování dramatu, Komenský, Brno: PdF MU, 2003, RVP pro ZV, Praha 2005
Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (16.10.2018)
|
|
||
Seminář. Náslechová praxe. Průběžná samostatná praxe, při které jsou využívány metody a techniky DV. Rozbor, reflexe.
V případě nezbytnosti distanční výuky, budou studentům zadány samostatné úkoly na základě odborné literatury, videoukázek a odborných článků. Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (01.10.2020)
|
|
||
Obsah práce pro 1.st. ZŠ, v modifikované podobě i pro MŠ.
Osnova předmětu:
1/ Úvod do dané problematiky, seznámení studentů s požadavky pro získání KZ. 2/ Náslech u kolegy, nebo fakultního učitele, který využívá při své práci metody a techniky DV. 3/ Realizace lekce vycházející z aktuálního problému, tématu, situace dané třídy / školní výlet, sociální vztahy, život třídy/. 4/ Realizace lekce vycházející z aktuálně probírané výukové látky a očekávaných výstupů /spolupráce s vedoucím učitelem/. 5/ Realizace lekce inspirované literárním textem / pohádka, pověst, povídka, poezie, bajka /. 6/ Realizace lekce v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/. 7/ Realizace Strukturovaného dramatu – realizované s ohledem k možnostem a zkušenostem dané věkové kategorie dětí. /inspirace: historické téma, literární text, sociální vztahy, apod./ Last update: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (16.10.2018)
|