SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Seminar to final teaching practice II - OK0615170
Title: Seminář k souvislé pedagogické praxi II
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, C [HS]
Extent per academic year: 4 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Explanation: Rok4
Old code: SSPR
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Helena Hejlová, Ph.D.
Classification: Pedagogy > Pedagogy and Psychology for Teachers
Teaching > Pedagogy
Pre-requisite : OK0603149
Annotation -
Students inform about their experience from the course Final teaching practice and analyze them. They recommend the solutions of pedagogical problems.
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (22.02.2021)
Aim of the course - Czech
Seminář má  význam pro ověření učitelské způsobilosti, utváření schopnosti reflexe vlastní učitelské činnosti.  Napomáhá získat sebevědomí, sebedůvěru, sebejistotu, ale i schopnost kriticky posuzovat výkon vlastní i ostatních.
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (22.02.2021)
Course completion requirements - Czech

• Student dále pracuje na svém profesním růstu s oporou o Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi a  na základě tohoto dokumentu formuluje osobní úkol dalšího profesního rozvoje. •Student provede celkové zhodnocení své pedagogické  činnosti na základě kritérií v Souboru profesních kvalit studenta na pedagogické praxi a stanoví si osobní úkol pro svůj další profesní rozvoj včetně návrhu aktivit, které povedou k rozvoji ve zvolené oblasti.     • Student předloží potvrzení ředitelství školy o vykonávané učitelské praxi (formulář viz moodle). Student koná praxi ve výuce na 1. stupni ZŠ, nejméně 30 hodin na 1. stupni ZŠ  sám odučí a  nejméně v 10 vyučovacích hodin hospituje v hodinách jiných učitelů. Pro chybějící na setkáních: student předkládá jednu vzorovou příprvu na hodinu a reflexi po jejím odučení A jeden záznamový arch z hospitace u jiného učitele.

Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (14.02.2022)
Literature - Czech

Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-64-4. Dostupné z: http://www.nuv.cz/file/54/

Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (14.01.2022)
Syllabus - Czech

Řízení třídy

Výuková komunikace

Výukové cíle

Výukové metody a strategie

Individualizace výuky

Oborové didaktiky

Propojení teorie a praxe v učitelském vzdělávání

Last update: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (14.01.2022)
Learning resources - Czech

https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=12644

Last update: Krátká Jana, PhDr., Ph.D. (14.02.2022)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html