|
|
|
||
The set of lectures offers incentives to creative educational thinking and action. It gives conceptual guidance for educational creation based on an informed and rational approach to education. It aims to awake thoughtfulness of students, thus approaches to education through seeking for it, which means asking ourselves the questions rather than taking ready-made definitions.
We are using some IT tools (mentimeter.com, plicker.com, QR reader) during the lectures.
Last update: Voda Jan, PhDr., Ph.D. (23.07.2017)
|
|
||
The goals:
Last update: VODA/PEDF.CUNI.CZ (15.08.2011)
|
|
||
Seminární práce - esej na zadané téma (bude konkretizováno a studentům zasláno e-mailem po první přednášce).
Last update: Voda Jan, PhDr., Ph.D. (31.08.2018)
|
|
||
BLÍŽKOVSKÝ, B. Systémová pedagogika. Ostrava: Amosium servis, 1997. ISBN 80-85498-23-5. BREZINKA, W. Filozofické základy výchovy. Praha: Zvon, 1996. ISBN 80-7113-169-5. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0. HORÁK, J., KOLÁŘ, Z. Obecná pedagogika. Ústí nad Labem: UJEP, 2004. ISBN 80-7044-572-6. PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4. VORLÍČEK, Ch. Úvod do pedagogiky. Jinočany: Nakladatelství H&H, 2000. ISBN 80-86022-79-X. Last update: VODA/PEDF.CUNI.CZ (15.08.2011)
|
|
||
Forms of teaching: lecture We are using some IT tools (mentimeter.com, plicker.com, QR reader) during the lectures. Last update: Voda Jan, PhDr., Ph.D. (23.07.2017)
|
|
||
Seminární práce - esej na zadané téma (bude konkretizováno a studentům zasláno e-mailem po první přednášce). Hodnocení práce (celkem 10 bodů): - Formální úprava (včetně titulního listu) – 1 bod - Pravopisná správnost – 2 body - Vnímavost k vyobrazeným skutečnostem a schopnost proniknout do podstaty problému – 3 body - Myšlenková hloubka – 4 body
Práci zašlete na e-mail jan.voda@pedf.cuni.cz do 20. 12. 2018.
Hodnocení známkou: 10 bodů – výborně 9-8 bodů – velmi dobře 7-5 bodů – dobře 4 a méně bodů – neprospěl Last update: Voda Jan, PhDr., Ph.D. (31.08.2018)
|
|
||
Contents: 1. Formation and education of people 2. Terms of education 3. Educational goals 4. The relationship of the subject and object of education as a mutually cultivating dialogue 5. Educational resources 6. The course of education (the proces of personality formation/education) 7. The essence of teaching art (factors on which depend on the quality and efficiency of education the most) 8. Education and training 9. School - the most important educational and training institution 10. Education as a science Last update: VODA/PEDF.CUNI.CZ (15.08.2011)
|