|
|
|
||
The objective is the development of the communicative, diagnostic, methodic skills of the students. The students
obtain an insight into a school´s, classroom´s, pupil´s life, they recognize their ways of thinking, feeling, motivation,
values, interests etc. The students carry out their own teaching activities, they reflect their practical experience, they
try to make up own teaching style. They are supervised by Univerity teachers and mentors from primary schools.
They keep reflective diary, they write essays relating to the reflection of the practical experience.
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (17.02.2020)
|
|
||
Cílem kurzu je pokračovat v rozvíjení systematické reflexe učitelské činnosti na základě analýzy a hodnocení průběhu a výsledků své práce s oporou o kritéria a oblasti rozpracované v Souboru kvalit studenta na pedagogické praxi. Kurz podporuje kultivaci osobitého pojetí výuky, které je teoreticky podložené a argumentované (student dovede srozumitelně vysvětlit a zdůvodnit své pojetí práce - proč věci dělá určitým způsobem, jaké si klade cíle, z jakých teoretických zdrojů a zkušeností vlastních i kolegů vychází apod.). Dílčím cílem je doložit schopnost naplánovat a vyhodnotit efektivitu výukové jednotky s oporou o kritéria. Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (17.02.2020)
|
|
||
2. Student/ka předloží přípravu vlastní vyučovací jednotky podle kritérií uvedených v příloze včetně písemné reflexe.
V případě, že student/ka nevyučuje, potvrzení o nějméně 20 hodinách hospitací a 20 hodinách vlastní výuky na 1.stupni ZŠ.
Požadavky na přípravu a reflexi vyučovací jednotky inspirované kurzy Didaktika 1.stupně ZŠ I.a II.
Varianta vyučovací jednotky: jednodenní projekt Písemná příprava na projekt obsahuje název, stručnou anotaci, konkretizaci očekávaných výstupů a rozvíjených klíčových kompetencí žáků, integrované vzdělávací oblasti a obory, případně naplňovaná průřezová témata. Dále přípravu tvoří scénář, který zahrnuje promyšlení různých cest ke splnění úkolu, přípravu podpůrného materiálu a pomůcek. K reflexi jednodenního projektu použijte následující kritéria hodnocení projektu:
Reflexi doplňte okomentovanými ukázkami práce žáků. Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (17.02.2020)
|
|
||
1. SPILKOVÁ, V. a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. (Kapitoly 1. - 4., 10., 12. - 14) 2. KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál 2002 nebo PASCH, M. a kol.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál 1998. 3. Rámcový vzdělávací program pro ZV. Praha: VÚP 2005. 4. Jedna publikace dle vlastního výběru: CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál 1994. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál 1997. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál 2009. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál 1997. KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála 2006. KOŠŤÁLOVÁ, H.; MIKOVÁ, Š.; STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál 2008. TOMKOVÁ, A.; KAŠOVÁ, J.; DVOŘÁKOVÁ, M. Učíme v projektech. Praha: Portál 2009. Tituly k alternativní pedagogice a inovativním programům: např. Singule, F., Rýdl, K., Krejčová, V. a Kargerová, J., Lukavská, E., Václavík, V., Tomková, A. Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (17.02.2020)
|
|
||
Student koná praxi ve výuce na 1. stupni ZŠ. A) V případě, že student/studentka vyučuje, plní úkoly v rámci výuky ve své třídě (škole), nejméně 40 hodin však ve výuce na 1. stupni ZŠ. B) V případě, že student/studentka nevyučuje, vyhledá si školu a třídu na 1. stupni ZŠ dle svých preferencí a zajistí si možnost zde 20 hodin hospitovat a 20 hodin vyučovat. Tato praxe se školám neproplácí.
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (17.02.2020)
|