|
|
|
||
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (27.03.2009)
|
|
||
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (27.03.2009)
To open to the students the world of didactics of mathematics with a close link to their personal experience, both mathematical and antropo-mathematical. |
|
||
Last update: JIROTKO/PEDF.CUNI.CZ (20.10.2008)
Literatura
Hejný, M., Stehlíková, N.: Číselné představy dětí. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha 1999. ISBN 80-86039-98-6.
Hejný, M.: Záporná čísla. In: (Eds.) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 2, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-189-3(2. sv.) s. 327-342.
Hejný, M.: Zlomky. In: (Eds.) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 2, Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha, 2004, ISBN 80-7290-189-3(2. sv.) s. 343-356.
Hejný, M, Jirotková, D., Slezáková-Kratochvílová, J. Příručka učitele, Matematika pro 1. ročník základní školy. Nakladatelství Fraus, Plzeň 2007.
Kubínová, M.: Projekty ve vyučování matematice, cesta k tvořivosti a samostatnosti. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, Praha 2002.
Tichá, M.: Jak žáci chápou slovní úlohy se zlomky. In (Eds.) M. Ausbergerová, J. Novotná: 6. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol. Plzeň, JČMF, 1998, s. 133-138.
Materiály průběžně zveřejňované na webovských stránkách: www.Dokumenty.webzdarma.cz |
|
||
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (27.03.2009)
Lecture and seminars. |
|
||
Last update: JIROTKO/PEDF.CUNI.CZ (20.10.2008)
Požadavky ke kontrole studia
Požadavky k zápočtu v letním semestru školního roku 2007/2008 upravené ke dni 13.5.2008 (úprava se týká pouze stanovení kontrolovaných a nekontrolovaných požadavků)
KONTROLOVANÉ POŽADAVKY:
1. 80tiprocentní účast na semináři. V případě nemoci lze semináře nahradit písemnou prací po dohodě s vyučujícím semináře.
2. Aktivní účast na seminářích.
3. Získání aspoň 50% bodů v zápočtovém testu. Metody výuky -
|
|
||
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (27.03.2009)
Content:
1. Image of natural numbers (state, magnitude, address, operator). Different semantic types of addition/subtraction.
2. Conceptualisation of process, procept. Perception of number. Big numbers. Rhythm. Regularities.
3.+4. Mental characteristics of drill. Automatisation. Mental calculations, written algorithms, semantic models. Solving and posing word problems. Anti-signal. Pupils' mistakes.
5.+6. Whole and part; unit fraction, fraction, decimal number, percent. Negative number. |