|
|
|
||
Annotation: Course has self-experience character. Students will be introduced through their own creative work and
self-reflection with theory and practice of art-therapy and art-philtecis.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2008)
|
|
||
Aim of the subject: Introducing most important contexts of social rehabilitative and psychotherapeutical parts of creative and expressive acting of pupils.
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2008)
|
|
||
zápočet Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2012)
|
|
||
Ruyer, R. Paradoxy vědomí. Expresivita. Praha : UK - Pedagogická fakulta 1994 Slavík, J.: Od výrazu k dialogu ve výchově. Praha : Karolinum 1997 Slavík, J.: Umění zážitku, zážitek umění I. a II. Praha : UK - Pedagogická fakulta 2001, 2004 Slavíková, V. ; Slavík, J. ; Hazuková, H.: Výtvarné čarování. Praha : UK - Pedagogická fakulta 2001 Campbellová, J.: Techniky arteterapie ve výchově..., Praha : Portál 1998 Caseová, C. - Dalleyová, T.(ed.): Arteterapie s dětmi. Praha : Portál 1996 Goodman, N. Jazyky umění - nástin teorie symbolů. Praha: Academia 2007 Doležel, L. Heterocosmica - fikční a možné světy. Praha: Karolinum 2003 Červenka, M. Fikční světy lyriky. Praha: Paseka 2003 Ingarden, R. Fenomenologická estetika: pokus o vymezení oblasti bádání (přednáška) Sibley F., Estetické pojmy (esej) Dětská zkušenost s výtvarným projevem a vizuální kulturou (informace z výzkumu NIPOS), Praha: Pedf UK 2006 Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2008)
|
|
||
Claim to the C:
80% of attendance, Essey and didactical project, Portfolio, Final interview
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2008)
|
|
||
theory: 1) theory of expression 2) art experience 3) psychical distance 4) expressivity and reflectivity 5) social-cognitive conflict in education through art practice: 1) Art creation as basis of experience Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (10.12.2008)
|