|
|
|
||
In the first part the subject is focused on the concepts (diagnostics, psychological diagnostics, pedagogical diagnostics, pedagogical diagnostics focused on the child). It also focuses on the basic requirements of quality diagnostic activity of a teacher. It presents examples of errors in diagnostic activities, focuses on the prevention of errors and basic diagnostic methods (observation, interview, history, analysis of spontaneous products, etc.). The second part brings orientation in disorders (behavior, emotions, social relations) with the beginning in childhood.
Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
K udělení zápočtu je třeba aktivní přístup na přednáškách a zpracování seminární práce - případ jednoho dítěte, které vyžaduje speciální přístupy učitele. Seminární práce bude obsahovat kazusitiku vybraného dítěte, pispis diagnostických postupů, návrh optaření. Last update: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha.Portál, 2004. Munzarová,M. Lékařský výzkum a etika. Praha: Grada, 2004. Svoboda, M. (ed)IPsychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2002 Train, A. Nejčastější poruchy chování. Praha: Portál, 2004. Zelinková,O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001. Mertin,V., Gillernová,I.Psychologie pro učitelky mateřských škol.Praha: Portál, 2010 Syslová,Z. Pedagogická diagnostika v mateřské škole. In Sedláčková,H., Syslová,Z.,Štěpánková, Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer,a.s. 2012, s. 23-39. ISBN 978-80-7357-884-8 Tomanová,D. Uvod do pedagogické diagnostiky. Olomouc:UP v Olomouci, 2006. Mezinárodní klasifikace duševních poruch a poruch chování - s počátkem v dětství. Psychiatrické centrum Praha, 2000. Last update: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (08.01.2016)
|