|
|
|
||
The course focuses on the basic relationships between the values of society and the concept of childhood and child in general and at the level of work of a pre-school teacher. It deals with the protective and educational function of children's rights and their influence on the ethics of the teaching profession towards the child.
Last update: Horská Petra, Mgr., Ph.D. (25.10.2019)
|
|
||
Prohloubit znalosti o dětství a hodnotách s ním spojených - obrazy dětství v současné společnosti. Vysvětlit význam práv dítěte a jejich uplatňování v práci mateřské školy. Vysvětlit smysl etiky učitelské profese v práci s dětmi v mateřské škole.
Last update: HEJLOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2013)
|
|
||
HEJLOVÁ,H. Práva dítěte ve vzdělávání - výzva pro učitele. Praha: Pedf UK, 2010. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portá,l 2010. LUKAVSKÁ, E. Pozor děti! Dobrá Voda: A.Čeněk, 2003. OPRAVILOVÁ, E. Smysl a proměny dětství. Předškolní pedagogikaI. Liberec: TUL, 2002. ROGGE, J.-U. Dětské strachy a úzkosti.Praha: Portál, 1999. Úmluva o právech dítěte. Last update: HEJLOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2011)
|
|
||
Seminární práce dle aktuálního zadání. Last update: HEJLOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.09.2011)
|
|
||
Hodnoty a význam hodnot ve společnosti zvláště s ohledem na výchovný vztah. Hodnoty obsažené v etice profese učitele v předškolní oblasti. Proměny pojímání dítěte a dětství z hlediska hodnotových významů. Práva dítěte a Úmluva o právech dítěte, ohrožené dětství. Hodnoty v práci učitelky mateřské školy - rozhodování, plánování. Last update: HEJLOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.01.2013)
|