SubjectsSubjects(version: 978)
Course, academic year 2025/2026
   Login via CAS
Pedagogical psychology I - OK0513207
Title: Pedagogická psychologie I
Guaranteed by: Katedra psychologie (41-KPSY)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019
Semester: both
E-Credits: 2
Hours per week, examination: 0/0, C [HS]
Extent per academic year: 5 [hours]
Capacity: winter:unknown / unknown (40)
summer:unknown / unknown (40)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
you can enroll for the course in winter and in summer semester
Guarantor: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc.
doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D.
Pre-requisite : OK0515108
Annotation -
The target of the module is to introduce students to educational psychology as a basis for school praxis.
Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (06.06.2019)
Course completion requirements - Czech

Součástí kurzu je příprava seminární práce v jednom ze čtyř okruhů, která korespondují s probíranými tématy. Seminární práce má empirickou povahu (je nutný sběr dat a jejich následná analýza). Vypracování seminární práce a výtah z odborného článku je podmínkou k zápočtu.

Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (12.05.2019)
Literature - Czech

DOPORUČENÁ LITERATURA:

Čáp, J. - Mareš, J. (2007). Psychologie pro učitele. Praha: Portál.

Holeček, V. (2001). Aplikovaná psychologie pro učitele. Plzeň: Západočeská univerzita.

Helus, Z. (1992). Sociální psychologie pro učitele. Praha: Karolinum. Hrabal, V. (2002).

Langová, M. (ed.) (2002). Kapitoly z pedagogické psychologie. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, Pedagogická fakulta.

Hrabal, V. - Pavelková, I. Jaký jsem učitel? Praha: Portál. + TEXTY V SISu

Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (06.06.2019)
Requirements to the exam - Czech

Součástí kurzu je příprava seminární práce v jednom ze čtyř okruhů, která korespondují s probíranými tématy. Seminární práce má empirickou povahu (je nutný sběr dat a jejich následná analýza). Vypracování seminární práce a výtah z odborného článku je podmínkou k zápočtu.

Last update: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
Syllabus - Czech

V kurzu budou probírána zejména následující témata:

1. Socializace, rodinná a školní socializace

2. Spolupráce rodiny a školy

3. Socio-kulturní handicapy

4. Učitelská profese

5. Školní zralost a připravenost

6. Motivace

 

K uvedeným tématům budou mít studující k dispozici studijní materiály a doporučenou literaturu. Součástí kurzu je příprava seminární práce v jednom ze čtyř okruhů, která korespondují s probíranými tématy. Seminární práce má empirickou povahu (je nutný sběr dat a jejich následná analýza). Vypracování seminární práce a výtah z odborného článku je podmínkou k zápočtu.

Na kurz Pedagogická psychologie I. navazuje v letním semestru kurzu Pedagogická psychologie II., kde budou probírána další témata, zejména 1. Sociální skupiny ve škole, 2. Pedagogická komunikace a její problémy, 3. Učení, 4. Výchovné problémy v MŠ, 5. Diagnostika a autodiagnostika. Kurz je ukončen zkouškou, která bude mít formu písemného testu. Test bude zahrnovat témata z obou kurzů.

Last update: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (06.06.2019)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html