|
|
|
||
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
|
|
||
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Vytvoření funkčního zásobníku her k různým tématickým skupinám a skupinám schopností dítěte, které je třeba rozvíjet, skupinám znalostí a zkušeností, které je nutné budovat; rozvoj didaktického myšlení. Koncepce vychází z nové úpravy plánu - semináře budou obohaceny o přímou práci s dětmi ve vybraných seminářích v přirozeném prostředí dětí (P 1,4,6). |
|
||
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Přednáška, na praxi spojení s dílnou. |
|
||
Last update: KASLOVA/PEDF.CUNI.CZ (27.05.2009)
ústní (2 otázky a analýza vybrané hry) |
|
||
Last update: STEHLIKO/PEDF.CUNI.CZ (03.06.2009)
Přednášky: Výrok jako úplná informace, hodnocení pravdivosti nástroj hodnocení, sebehodnocení, poznání a podobně. Tvorba výroků, druhy výroků a jejich uplatnění v komunikaci, v pravidlech her, v práci učitele, cesta k celé větě. Substituce. Význam negace, užití vylučovací metody. Proces směřující k zobecnění, pravidelnosti, cesta k funkcím. Od uvažování k usuzování. Pojmotvorný proces číslo, číslo v různých rolích jako počet, velikost, adresa, jméno, veličina. Číslo v různých pedagogických směrech, klady a úskalí, práce s problémovými dětmi. Integrace dítěte z jinojazyčného prostředí. Vyjadřování kvantity u dětí. Porovnávání množství, počtu a čísel. Číslo a číslice, cesta ke grafickému znaku v matematice. Cesta ke slovním úlohám. Cesta k metodám řešení (přiřazování a jeho druhy z pohledu obtížnosti pro dítě, třídění plné a redfukované, uspořádání a jeho druhy, porovnávání, určování počtu, strom třídění a strom řešení....). Rozvoj alternativního myšlení, práce s možností, možné-jisté, prvky pravděpodobnosti ve hrách a v jazyce, aktivity založené na prvcích kombinatoriky. Využití nových technologií, práce s dětmi se specifickými poruchami učení. Způsoby vysvětlování, zjišťovací otázky, hádanky a jejich význam pro matematiku. |