Special Education - Individuals with Behavioral Disorders II - OK0218717
|
|
|
||
Náhradní výchova a její alternativy, dětské domovy, pěstounská péče, osvojení, opatrovnictví, SOS vesničky. Systém
výchovných zařízení, jejich organizace a funkce, dětské domovy, diagnostické ústavy, výchovné ústavy léčebná
výchovná oddělení. Základní principy krátkodobé ambulantní péče, K centra, střediska, krizová centra, Střediska pro
mládež, Etopedická centra. Osobnost delikventního jedince, biologické aspekty osobnosti, poruchy socializačního procesu,
subjektivní podmínky delikventního jednání. Významné osobnosti v převýchovném procesu.
Součástí výuky předmětu je Program řízené reflexe pro speciální pedagogy.
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2010)
|
|
||
CZAPOW, C. JEDLEWSKI, S. Resocializační pedagogika. Praha, SPN 1981. DUNOVSKÝ J.: Dítě a poruchy rodiny. Praha, Avicenum 1986 KLÍMA J., KLÍMA P.: Základy etopedie. Praha, SPN 1984 MATOUŠEK O.: Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha 1994 MATOUŠEK O. Ústavní péče. Sociologické nakladatelství 1995 NEŠPOR, K.: Kouření, pití, drogy. Praha, Portál 1995 NEŠPOR K.: Hazardní hra. PRESL J.: Drogová závislost. Mexdorf 1994 VOCILKA ,M. ŠOTOLOVÁ E. Vybrané statě z etopedie. Regionální středisko vzdělávání a výchovy 1994 HOUSAROVÁ, B. (ed). Speciálněpedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5. Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2010)
|
|
||
Úkoly k samostudiu:
Charakterizujte současné trendy v edukaci a profesní přípravě osob s poruchami chování Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2010)
|