Initial Literacy and Its Development - OK0218280
|
|
|
||
Cílem kurzu je seznámit studenty se současným pojetím rozvoje gramotnosti na počátku školní docházky (a v průběhu
primární školy) a s didaktickým systémem, který tento rozvoj ovlivňuje.
Obsah kurzu je zaměřen na psychologické základy výuky počátečního čtení a psaní, na metodické postupy užívané ve
školní praxi a na didaktické principy, které školní výuka musí respektovat (individualizace práce, hodnocení individuálního
rozvoje atd.).
Součástí kurzu je i řízená průběžná praxe, při které se studenti seznámí s praktickou aplikací variabilních metodických
postupů, včetně postupů alternativních didaktických systémů.
Kurz bude realizován formou přednášek a seminářů. Semináře budou probíhat v prostorách základních škol tak, aby
praktická a teoretická výuka bylo efektivně integrována.
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (10.05.2007)
|
|
||
Podmínky zápočtu: didaktický test Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (17.09.2018)
|
|
||
DOLEŽALOVÁ,J. Prvopočáteční psaní. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. KŘIVÁNEK, Z., WILDOVÁ, R. Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 1998. TYMICHOVÁ, H. Nauč mne číst a psát. Praha: SPN, 1999. WILDOVÁ,R. Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 2003. Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (10.05.2007)
|
|
||
Úkoly k samostudiu:
Uveďte metodický postup výuky počáteční gramotnosti u dítěte s vybraným typem postižení.
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (10.05.2007)
|