|
|
|
||
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (03.06.2019)
|
|
||
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (03.06.2019)
The primary aim of the subject is to improve social competence of prospective educators, for them to gain knowledge and skills they can put into effect in practice in the field of preventive activities. The secondary aim is to show students spheres of school life in which knowledge of social pedagogy is applicable. |
|
||
Last update: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. (25.10.2019)
BENDL,S. Kázeňské problémy ve škole. Aktualizované a doplněné vydání. Praha : Triton, 2011. BENDL,S. Školní kázeň v teorii a praxi. Učebnice pro studenty učitelství. . Praha : Triton, 2011. HOPF,A. Sociální pedagogika pro učitele. Praha : PedF UK, 2001. KLAPILOVÁ,S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc : UP, 1996. KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha : Portál, 2008. PRŮCHA,J. Multikulturní výchova. Praha : ISV, 2001. PŘADKA, M., KNOTOVÁ, D., FALTÝSKOVÁ, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Brno : MU, 1998. ŠPIČÁK,J. Prostředí z pohledu sociální pedagogiky. Olomouc : UP, 1993. |
|
||
Last update: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. (25.10.2019)
Požadavky ze zkoušce: prostudované tematické okruhy ke zkoušce prostudovaná odborná literatura |
|
||
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (03.06.2019)
The historical development of social pedagogy. Leading experts in social pedagogy. Relationship between social pedagogy and other disciplines. The aim, topic, definition, scope of social pedagogy. The function and tasks of social pedagogy. The concept of social pedagogy. Environment and education. School discipline. Multicultural and intercultural education. |