|
|
|
||
This course builds on the course called Introduction to Language Teaching Methodology. It gives students more theoretical knowledge of teaching methodology and language teaching methodology. The course focuses on language skills, including methodology of validation and testing. The aim of the seminar is to introduce different possibilities of how to work with vocabulary, how to present and practise grammar. Another aim is to show effective forms of practising the acoustic and graphical aspects of German. Moreover, students will be familiar with specific types of exercises which focus mainly on communication skills and productive forms of work with text materials. This course will teach them to understand the assessment and classification as an integral part of teaching, including their motivation and motivating aspects. Examination 6 Credits.
Last update: Esserová Kateřina, DiS. (16.10.2018)
|
|
||
Working on the competences of a future German teacher as a foreign language. Last update: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (16.05.2019)
|
|
||
HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha : SPN, 1988. Last update: Bučková Tamara, PhDr., Ph.D. (16.05.2019)
|
|
||
Ke zkoušce je třeba odevzdat písemnou seminární práci na přidělené téma v rozsahu cca 20 stránek se zohledněním odborné terminologie probrané v přednáškách a seminářích. Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (19.05.2019)
|
|
||
- Jazykové prostředky a jejich pojetí a funkce v současné lingvodidaktice. - Mluvnické učivo, výběr, prezentace, procvičování, upevňování, opakování. - Slovní zásoba, sémantizace, tematické okruhy, sémantická pole - práce se slovní zásobou. - Role výcviku výslovnosti a pravopisu ve výuce německého jazyka. - Typologie cvičení. - Motivace a aktivizace žáků ve vyučování německého jazyka, funkce jazykové hry. - Hodnocení, klasifikace, funkce a druhy jazykových testů. Last update: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (19.05.2019)
|