|
|
|
||
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
|
|
||
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
The goal is to acquaint students with basic concepts of mathematics. |
|
||
Last update: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (10.02.2021)
Online lessons are taken place on Google meet: https://meet.google.com/uec-vkom-utr?authuser=1 |
|
||
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
Konforovič, A.G.: Významné matematické úlohy. SPN, Praha, 1989. Opava, Z.: Matematika kolem nás. Albatros, Praha, 1989. (či jiná encyklopedie matematiky). Perelman, J.I.:Zajímavá matematika. Mladá fronta. Praha 1952 (či nějaké netradiční úlohy). Perelman, J.I.: Zajímavá algebra. SNTL. Praha 1985 Struik, D.J.: Dějiny Matematiky. Orbis Praha 1963 (či jiný přehled vývoje matematiky) Trch, M., Zapotilová, E.: Problémy, výzvy a diskuse ? prostředky motivace při vyučování matematice. In: (Eds.) M. Hejný, J. Novotná, N. Stehlíková: Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky 1, Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Praha, 2004, str. 203-212, ISBN 80-7290-189-3. |
|
||
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
Lectures and seminars - solving of problems and class discussion |
|
||
Last update: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (10.02.2021)
3. Reflection on how the content of the course can be used in the studa at mather university. |
|
||
Last update: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (10.02.2021)
1. Semantic environments used for the introduction of linear equations. |