The aim of the course is to develop the four basic language skills further from the B2+ to C1 level of the Common European Framework of Reference for Languages. This is the third stage of a six-semester course. The teaching is based on systematic work with a course-book. There is special emphasis on accuracy, fluency, clarity and complexity of expression.
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
Cílem předmětu je další rozvoj jazykových dovedností, od úrovně B2+ k C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Jde o třetí semestr šestisemestrálního kurzu. Systematicky se pracuje s učebnicí a rozvíjejí se praktické dovednosti studentů v oblasti mluvního projevu, čtení s porozuměním, poslechu s porozuměním a písemného projevu s rostoucím důrazem na přesnost, plynulost a komplexnost jazykového projevu.
Descriptors
Last update: PhDr. Klára Lancová, Ph.D. (28.01.2021)
Online teaching takes place on the Google Classroom and Zoom platforms. All of the relevant links will be sent to signed up students before the beginning of the summer semester via e-mail.
Online or e-mail consultations with the teacher are available throughout the whole semester.
Literature -
Last update: PhDr. Klára Lancová, Ph.D. (24.10.2019)
Vince, Michael. Advanced Language Practice. Macmillan 2003. (or more recent editions)
Doporučená literatura
BELL, J; KENNY, N. Advanced Expert Student´s Resource Book, Pearson 2015. McCARTHY; O'DELL, F. English Idioms in Use. Cambridge University Press, 2002. McCARTHY; O'DELL, F. English Vocabulary in Use. Cambridge University Press, 1994. FOLEY, M.; HALL, D. Longman Advanced English Grammar. Longman, 2003. HEWINGS, M. Advanced Grammar in Use. Cambridge University Press, 1999.
Vince, Michael. Advanced Language Practice. Macmillan 2003. (or more recent editions)
Doporučená literatura
BELL, J; KENNY, N. Advanced Expert Student´s Resource Book, Pearson 2015. McCARTHY; O'DELL, F. English Idioms in Use. Cambridge University Press, 2002. McCARTHY; O'DELL, F. English Vocabulary in Use. Cambridge University Press, 1994. FOLEY, M.; HALL, D. Longman Advanced English Grammar. Longman, 2003. HEWINGS, M. Advanced Grammar in Use. Cambridge University Press, 1999.
Syllabus
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
UNIT 7 - Values
part A: Home matters
part B: Seeing the world
Language input
· easily confused words
· home and family idiomatic expressions
· cleft sentences / emphasis
· punctuation
Language input
· TRAVEL vocabulary
· past tenses with hypothetical meaning
· wish clauses
Vince self-study
· G14: Emphasis
· WP7: expressions with BY, DO, HAVE, idioms with body parts, verbs of seeing
Vince self-study
· G9: Unreal time and subjunctives
· V2: travel and movement
· V4: places
UNIT 8 - A Rich Life
part A: Mixing business and pleasure
part B: A means to an end?
Language input
· BUSINESS collocations + fixed phrases
· compounds and prepositions
· inversion
· fronting
Language input
· spending, investing and giving
· comparatives and superlatives
· other ways of comparison
Vince self-study
· G13: Inversion
· V7: work
UNIT 9 - The World of Science
part A: Personal challenges
part B: Brain power
Language input
· SPACE collocations
· ways of seeing
· idioms with like
· reported speech
Language input
· the mind vocabulary
· dependent prepositions
· prepositions + gerund
Vince self-study
· G16: reported speech
· V16: Technology
Vince self-study
· G21: verbs + prepositions
· G22: prepositions
Course completion requirements -
Last update: PhDr. Klára Lancová, Ph.D. (24.10.2019)
credit test 70%, essay
Last update: Kateřina Esserová, DiS. (24.09.2019)
Aktivní účast na seminářích, test, esej.
Požadovaná minimální hranice úspěšnosti v testu je 70% (1 řádný + 1 opravný pokus).
Před testem je nutno odevzdat vyhovující esej - požadovaná minimální hranice úspěšnosti je 70% - k datu, které bude oznámeno v prvním týdnu výuky. Pozdní odevzdání není akceptovatelné.
Pozn.: Docházku na seminářích je možné odpustit na základě předložení certifikátu CAE s hodnocením A nebo CPE s hodnocením A, B nebo C. Tento certifikát nesmí být starší dvou let. Esej a test jsou povinné pro všechny studenty bez rozdílu.