Ad 1.
CRESWELL, J. W. Educational Research: Planning, Conductiong, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research. 2nd edition. New Persey : Pearson, 2005. ISBN 978-0131127906.
ČERMÁK, F. Základy lingvistické metodologie. Praha : Karolinum, 1997. ISBN 80-7066-551-3.
HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-820-1.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
HERRLITZ, W., et al. Research on Mother Tongue Education in a Comparative International Perspective; theoretical and methodological issues. Amsterdam - New York : Editions Rodopi B.V., 2007. ISBN 978-90-420-2278-2. El. zdroj. Přístupný reg. uživatelům NK ČR v Praze.
HINKEL, E. (ed.) Handbook of Research in Second Language Teaching and Learning. London - New York : Routledge, 2011. ISBN 0-203- 83650-2.
CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno : Paido, 1999. ISBN 80-85931-68-0.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha : Grada, 2007. ISBN 97880-247-1369-4.
LEHEČKOVÁ, E.; CHROMÝ, J., ed. Teoreticko-metodologické výhledy současné lingvistiky. Praha : Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 2013. ISBN 978-80-7308-465-3.
MAREŠ, J. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: jak psát o výzkumných zjištěních? Pedagogická orientace 23, 2013, s. 455–477.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1916-3.
PODESVA, R.; SHARMA, D. Research methods in linguistics. Cambridge: CU, 2013. ISBN 978-1-107-01433-6. Publikace je dostupná ve fondu Knihovny J. Palacha FF UK.
STRAUSS, A.; CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu: Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice : Nakladatelství Albert, 1999. ISBN 80-85834-60-X.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K., a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K., Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie: kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace 23, 2013, s. 478–510.
Ad 2.
KATUŠČÁK, D. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce. Nitra : Enigma, 2008. ISBN 978808913270-6.
KNECHT, P.; DVOŘÁK, D. Etika vědecké práce a publikování pro mírně pokročilé. Pedagogická orientace, Pedagogická orientace 23, 2013, s. 554–578.
LEVINE, J. S. Writing and Presenting Your Thesis or Dissertation. Elektronický zdroj. [online] [cit. 2011-11-23]. Dostupné z WWW http://www.learnerassociates.net/dissthes/
PUNCH, K. Úspěšný návrh výzkumu. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7.
SGALL, P.; PANEVOVÁ, J. Jak psát a jak nepsat česky: naše čeština a naše nešvary. Praha : Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2505-8.
VAŠUTOVÁ, J. a kol. Průvodce doktorským studiem oboru pedagogika na PedF UK. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2011. ISBN 978-80-7290-503-4.
Doporučená odborná literatura:
BRUSH, S. G.; SEGAL, A.. Making 20th century science: how theories became knowledge. NY : Oxford University Press, 2015. ISBN 978-0-19-997815-1.
Kol. Vědecké metody pro doktorandy. Praha : ČVUT, 2010. ISBN 978-80-01-04677-7.
MAYER, R. E. et al. (eds.) Handbook of research on learning and instruction. New York : Routledge, 2011. ISBN 978-0-415-80461-5.
SPOLSKY, B.; HULT, M. F. The handbook of educational linguistics. Malden : Blackwell Publishing, 2008. ISBN 978-1-4051-5410-9.
Pedagogická orientace, ročník 23, číslo 4, 2013. Monotematické číslo k metodologii výzkumu.
ŠMILAUER, V. Technika filologické práce. Praha : SPN, 1958.
|
|