|
|
|
||
Parents - school relationship
The objective of the course: to analyse a dimension, a form or functions of the mutual exchange between family and school and to understand their articulation in the process of socialization of the child. The student has to demonstrate the ability to read and understand international scientific (not only psychological) literature in this field and to frame the psychology concepts to better explain the process of school education today.
Last update: Štech Stanislav, prof. PhDr., CSc. (04.05.2019)
|
|
||
Závěrečný atest: kolokvium nad písemnou prací. Last update: Štech Stanislav, prof. PhDr., CSc. (04.05.2019)
|
|
||
MOŽNÝ, I. Moderní rodina. Brno: Blok 1990. DE SINGLY, F. Sociologie moderní rodiny. Praha: Portál 1999. KELLAGHAN, T., SLOANE, K., ALVAREZ, B., BLOMM, B.S. The home environment and school learning: promoting parental involvement in the education of children. San Francisco: Jossey-Bass, 1993. ILLICH, I. Odškolnění společnosti. Praha:, Slon, 2001. RAY, B. Home schooling on the threshold. Salem, OR: National Home Education Research Institute, 1999. ŠTECH, S., VIKTOROVÁ, I. Rodičovské pohledy na školu a vztah dětí k ní. In PSŠE Co se v mládí naučíš ... Praha: UK-PedF, 2001 (1. vyd. 1993), s. 144-164. ŠTECH, S., VIKTOROVÁ, I. Vztahy rodiny a školy|hledání dialogu. In Kolláriková, Z., Pupala, B. (Eds.). Předškolní a primární pedagogika. Praha: Portál, 2001, s.57-93 Pedagogika, monotématické číslo , 4, 2004. Last update: Štech Stanislav, prof. PhDr., CSc. (04.05.2019)
|
|
||||||
Last update: Štech Stanislav, prof. PhDr., CSc. (04.05.2019)
|
|
||
Last update: Štech Stanislav, prof. PhDr., CSc. (02.10.2024)
|