|
|
|
||
The course is focused on the topic of risk factors in literacy development, with emphasis on the risk of dyslexia. The question of early diagnosis of possible developmental difficulties and subsequent intervention in school and family environment. Preventive models of childcare with dyslexia risk, screening and diagnostic approaches in this area. Our and foreign sources, research in this field.
Last update: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (16.05.2019)
|
|
||
Studenti zpracují materiálovou práci dle dohody s vyučujícím (přehledovou, terénní, výzkumnou, kazuistickou), bude projednána v diskusi s vyučujícím.
Minimální požadavek prostudovaných monografií: 3 ze 10
Last update: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
AUGUR, J. Early Indicators of dyslexia. In The Dyslexia Handbook. London: British Dyslexia Association, 1997. BOGDANOWICZ, M. Ryzyko dysleksji. Problem i diagnosowanie. Gdansk: Harmonia, 2002. CARAVOLAS, M. VOLÍN Baterie testů k diagnostice fonologických dovedností a dalších předpokladů pro čtení. Praha: IPPP, 2005. JAGERČÍKOVÁ, Z., KUCHARSKÁ, A. Počátky gramotnosti u česky mluvících dětí s vývojovou dysfázií ve srovnání s běžně se vyvíjejícími vrstevníky. Pedagogika, 2012, 62, 1-2, 150-163. KUCHARSKÁ, A. Riziko dyslexie. Praha: PedF 2014. KUCHARSKÁ, A. Prevence, intervence a terapie specifických poruch učení. In Hadj-Moussová, Z. (Ed.). Pedagogicko|psychologické poradenství III. Intervence. Praha: UK PedF, 2003, s. 116-155. LAZAROVÁ, B. Prediktivní baterie čtení. Praha: IPPP, 2001. MOLL, K., THOMPSON, P. A., MIKULAJOVA, K., JAGERCIKOVA, Z., KUCHARSKÁ,, A. FRANKE, H., HULME, Ch., & SNOWLING, M. J.. Precursors of Reading Difficulties in Czech and Slovak Children At Risk of Dyslexia. Dyslexia, 2016, 22, 2, 120–136, doi: https://doi.org/10.1002/dys.1526 SINDELAROVÁ, B. Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál, 1995. ŠVANCAROVÁ, D., KUCHARSKÁ, A. Test rizika čtení a psaní pro rané školáky. Praha: Scientia, 2001.
Minimální požadavek monografií: 3 z 10
Last update: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (20.01.2019)
|
|
||
Studenti zpracují materiálovou práci dle dohody s vyučujícím (přehledovou, terénní, výzkumnou, kazuistickou), bude projednána v diskusi s vyučujícím.
Minimální požadavek prostudovaných monografií: 3 ze 10 Last update: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (30.10.2019)
|