|
|
|
||
Objectives: The objective of the course is to provide deeper insight into the field of pedagogy and its contexts, to present the development and profile of pedagogy, interdisciplinary relations, internal structure of the field, its methodology and terminology. The aim of the course is to introduce the methodological issues of educational research and explain its methodological principles. It will focus on methodological principles which can be used in writing process of dissertation thesis.
Last update: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (21.01.2013)
|
|
||
Cílem kurzu je poskytnout hlubší vhled do vědního oboru pedagogika a jeho kontextů, ozřejmit vývoj a profil pedagogiky, interdisciplinární vztahy, vnitřní strukturu oboru, jeho metodologii a terminologii. Cílem je odkrýt metodologické otázky pedagogického výzkumu. Vysvětlit metodologické principy empirického výzkumu a uvést do metodologických postupů při řešení disertační práce. Kurz vede doktorandy ke správnému metodologickému uvažování. Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (29.04.2014)
|
|
||
První setkání proběhne 12.10. 2020 od 9,45 do 13,00 v platformě zoom: https://cuni-cz.zoom.us/j/98316548243, druhé setkání proběhne 2.11. 2020 od 9,45 do 13,00 v platformě zoom: https://cuni-cz.zoom.us/j/99352228210. Last update: Straková Jana, doc. RNDr., Ph.D. (12.10.2020)
|
|
||
Doporučená literatura: BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Denzin, N. K.; Lincoln, Y. S. The Sage Handbook of Qualitative Research. Thousand Oak: Sage, 2005. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha: Karolinum, 1997. HUSÉN, T.; POSTLETHWAITE, T.N. International Encyclopedia of Education. Pergamon Press, 1994. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. PRŮCHA, J. Pedagogický výzkum. Uvedení do teorie a praxe. Praha : Karolinum, 1995. PRŮCHA, J. (Ed.) Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. SHAWELSON, R., TOWNE, L. (Eds.) Scientific Research in Education. Washington, D. C.: National Academy Press. STRAUSS, A. - CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Brno: Albert, 1999. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K. A KOL. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. VAŠUTOVÁ, J. a kol. Průvodce doktorským studiem oboru pedagogika na PedF UK v Praze. Teoreticko-metodologický úvod do studia. Praha: PedF UK, 2011. WALTEROVÁ, E. Srovnávací pedagogika. Vývoj a proměny v globálním kontextu. Praha : UK PF, 2006. Last update: Novotná Kateřina, Mgr., Ph.D. (21.01.2013)
|
|
||
Forma a rozsah výuky: studijní povinnost, povinné absolvování pro všechny doktorandy oboru pedagogika v prvním roce studia, rozsah - dvousemestrální studium, výuka 16 dvouhodinových bloků uspořádaných do 4 soustředění v každém semestru. Kurz je uzavřen simulovanou vědeckou konferencí. Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (29.04.2014)
|
|
||
Způsob ukončení kurzu: Last update: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (29.04.2014)
|
|
||
Obsah:
Místo konání: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání, Myslíkova 7, Praha 1, učebna M209 Termíny konání: 12. 10., 2.11., 16.11., 7.12. Doba konání: 9. 45 - 11. 15; 11.30 - 13.00 hodin
Last update: Simonová Jaroslava, Mgr., Ph.D. (07.09.2020)
|