|
|
|
||
The course provides a basic orientation in psychological concepts of talent and intelligence emphasizes the importance of perception of pupil individuality. The special pedagogical aspect clarifies the possibilities of support measures at school in the context of joint learning. The didactic perspective provides methods of working with gifted pupils within the normal class. Furthermore, professional competitions and extracurricular and leisure-time activities aimed at the development of science talent are presented.
Last update: Esserová Kateřina, DiS. (14.01.2022)
|
|
||
Graduates of the course will know:
1. characteristics of gifted students
2. basic institutions that can be contacted (for information, questions, education, etc.) Last update: Esserová Kateřina, DiS. (14.01.2022)
|
|
||
Prezentace, literatura ke studiu, úkoly k vypracování a další informace budou k dispozici v Moodlu. Pokud budou zavedeny mimořádné opatření, výuka se přesune dle rozvrhu do prostředí Zoom. Last update: Esserová Kateřina, DiS. (14.01.2022)
|
|
||
K zakončení předmětu je nutné získat zápočet, který se bude skládat z průběžného plnění úkolů v e-learningu. Last update: Esserová Kateřina, DiS. (14.01.2022)
|
|
||
Cihelková, J. (2017). Nadané dítě ve škole: náměty do výuky pro celou třídu. Praha: Portál. Farah, J. N. (2018). Successful Classroom Management for Gifted and Twice-Exceptional Students: Professional Learning Modules. Prufrock Press. Fogarty, R., Kerns, G. M., & Pete, B. M. ([2018]). Unlocking student talent: the new science of developing expertise. New York, NY: Teachers College Press. Freeman, Y. S., Freeman, D. E., & Ramírez, R. (c2008). Diverse learners in the mainstream classroom: strategies for supporting all students across content areas, English language learners, students with disabilities, gifted/talented students. Portsmouth, NH: Heinemann. Hříbková, L. (2009). Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Grada. Miller, A. (2012). Drama nadaného dítěte aneb Hledání pravého Já (Přeprac. a rozš. vyd). V Praze: Triton. Mudrák, J. (2015). Nadané děti a jejich rozvoj. Praha: Grada. TALNET online k přírodním vědám [Online]. (2011). Retrieved August 31, 2018, from http://www.talnet.cz/ Last update: Esserová Kateřina, DiS. (14.01.2022)
|
|
||
Co je nadání? Studující...
Charakteristiky nadaných dětí Studující...
Nadání jako schopnosti Studující...
Proces identifikace nadání Studující...
Vzdělávání nadaných žáků a žákyň Studující...
Last update: High Radka, PhDr., Ph.D. (08.10.2024)
|