|
|
|
||
Cíle kurzu: Seznámit se s různými formami práce s rodiči, jejich vlastnostmi a využitím. Popsat a analyzovat konkrétní situace v komunikaci s rodiči žáků, vytvářet a hledat alternativní řešení. Vyzkoušet a procvičit některé komunikační techniky a aplikovat je při přípravě hromadných i individuálních setkání s rodiči. V rámci kurzu se studenti seznámí s různými formami komunikace učitele s rodiči - hromadnými i individuálními, poznají jejich účel, hlavně vlastnosti i kritická místa v kontextu vlastních cílů Využijeme dvě videa. Na prvním uvidíme nečekané setkání učitele s matkou žáka a budeme hledat různé "chyby" a dobrá řešení situace a přenos poznatků do dalších školních situací komunikace s rodiči. Na druhém videu, které zachytilo třídní schůzku, budeme vyhledávat a analyzovat různé aspekty setkání s rodiči, navrhneme opory pro realizaci společných setkání (třídní schůzky především). Vyzkoušíme průběžně některé komunikační techniky, které pomáhají dobře vést práci s rodiči a zvládat případné nepříjemné situace. Studenti také navrhnou aplikaci těchto technik na konkrétní situace, navržená řešení budeme společně diskutovat. Last update: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (02.10.2024)
|
|
||
MOŽNÝ, Ivo. Česká rodina pozdní modernity: Nová podoba starého partnera a rivala školy. Pedagogika 4, 2004. RABUŠICOVÁ, Milada a Kateřina EMMEROVÁ. Role rodičů ve vztahu ke škole - teoretické koncepty. Pedagogika 2003, 141-151. RABUŠICOVÁ, Milada, Klára ŠEĎOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ a Vlastimil ČIHÁČEK. Škola a (versus) rodina. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004. SOUKUP, Jan. Motivační rozhovory v praxi. Praha: Portál, 2020. ROLLNICK, Stephen a kol. Motivační rozhovory ve škole. Praha: Portál, 2017. https://robertcapek.cz/wp-content/uploads/2021/10/Nove-tridni-schuzky.pdf Last update: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (02.10.2024)
|
|
||
Výsledky učení odpovídají cílům kurzu: Seznámit se s různými formami práce s rodiči, jejich vlastnostmi a využitím. Popsat a analyzovat konkrétní situace v komunikaci s rodiči žáků, vytvářet a hledat alternativní řešení. Vyzkoušet a procvičit některé komunikační techniky a aplikovat je při přípravě hromadných i individuálních setkání s rodiči. Reflektovat vlastní zkušenost z výukové praxe ve škole, diskutovat konkrétní situace, role aktérů, jejich motivace a možnosti tyto situace rozvíjet nebo měnit. Last update: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (02.10.2024)
|