|
|
|
||
|
The course presents essential paradigms of health promotion. It is based on the aims of the program WHO Health 21 referring to currently discussed health issues of Czech population. It deals with health determinants and possibilities to affect them. It suggests ways of educating towards healthy lifestyle.
Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (23.10.2020)
|
|
||
|
The aim of the course is to develop students’ health literacy and motivate them to active interest in the issue of health education in the context of enlightenment. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (23.10.2020)
|
|
||
|
ČELEDOVÁ, L., ČEVELA, R. (2010). Výchova ke zdraví: Vybrané kapitoly. Praha: Grada Publishing. HAVLÍNOVÁ, M. a kol. (2006). Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál. HOLČÍK, J. (2010). Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost. Brno: Masarykova univerzita. MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D. a kol. (2015). Výchova ke zdraví. Praha: Grada Publishing. MARKOVÁ, M. (2012). Determinanty zdraví. Brno: NCONZO. MASTILIAKOVÁ, D. (2007). Holistické přístupy v péči o zdraví. Brno: IPDVPZ. MÜLLEROVÁ, D. a kol. (2014). Hygiena, preventivní lékařství a veřejné zdravotnictví. Praha: Karolinum. ZVÍROTSKÝ, M. (2010). Úvod do zdravotní gramotnosti pro pedagogy. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (23.10.2020)
|
|
||
|
Aktivní účast na workshopu. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (23.10.2020)
|
|
||
|
1. Výchova ke zdraví – historie a současnost oboru. 2. Péče o zdraví v kontextu školství a jiných veřejných politik. 3. Zdraví člověka v holistickém pojetí a jeho determinanty. 4. Ekvita ve zdraví a koncept zdravotního potenciálu. 5. Úvod do teorie zdravotní gramotnosti, modely zdravotní gramotnosti. 6. Zdraví v národních a mezinárodních dokumentech, Zdraví 21. 7. Kurikulum podpory zdraví ve škole a související oblasti vzdělávání. 8. Hygiena, epidemiologie a veřejné zdravotnictví. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (23.10.2020)
|
