|
|
|
||
The task of this course is to introduce future teachers of civics and social studies to the horizon of teaching this educational field. Students become familiar with the prerequisites, conditions, possibilities and methods of teaching this complex of social science disciplines.
Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Cílem předmětu je rozvíjet oborové didaktické znalosti. Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (12.10.2021)
|
|
||
Předmět je zakončen odevzdáním portfolia dílčích úkolů a jeho ústní obhajobou. Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (12.10.2021)
|
|
||
Literatura:
Canfield, L; Siccone, F. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha: Portál 1998 Canfield, L; Wells, H. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků. Praha: Portál 1995 Cangolosi, James, S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. Dvořáková, M.; Stará, J., Dvořák, D.: Prvouka 1. Příručka učitele k učebnici vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět pro základní školy. Plzeň: Fraus 2007. Dvořáková, M.; Stará, J.: Prvouka 1. Učebnice vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět pro základní školy. Plzeň: Fraus 2007. Dvořáková, Michaela. Příspěvek k oborovým didaktikám z perspektivy didaktiky výchovy k občanství. In KUTHAN, R., PELCOVÁ, N., ZICHA, Z. (ed) Kapitoly z didaktiky filosofie, etiky a společenských věd. Studia didactica I. Praha: Univerzita Karlova 2018. ISBN 978-80-7290-981-0. Dvořáková, Michaela; Stará, Jana. Prvouka pro 2. ročník ZŠ, pracovní sešit. 1. vyd. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2008. Dvořáková, Michaela; Stará, Jana. Prvouka pro 2. ročník ZŠ. 1. vyd. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2008. Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2009. Kalhous, Z. Základy školní didaktiky. Olomouc, 1995. Karnsová, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál 1994 Kotrba, T., Lacuna, L. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal, 2011. Kyriacou, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. Pasch, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. Petty,G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. Pike, G.; Selbys, D. Cvičení a hry pro globální výchovu I, II. Praha: Portál 2000. PrůchaA, Jan. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2006. Silberman, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997. Schimunek, F. P. Slovní hodnocení žáků. Praha Portál, 1994. Silberman, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997. Solfronk, J. Organizační formy vyučování. Praha: UK PedF, 1994. Solfronk, J. Skupinové vyučování. Praha: UK PedF, 1992. Šišková, T. Menšiny a migranti v České republice. Praha: Portál, 2001. Šišková, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 1998. Zicha, Zbyněk. Na cestě tázání po možnosti středoškolské didaktiky filosofie. In KUTHAN, R., PELCOVÁ, N., ZICHA, Z. (ed) Kapitoly z didaktiky filosofie, etiky a společenských věd. Studia didactica I. Praha: Univerzita Karlova 2018. ISBN 978-80-7290-981-0. S214 – 228. Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (12.10.2021)
|
|
||
Obsahová témata: Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (12.10.2021)
|
|
||
Studující - vyjmenuje nejméně 5 specifik oborové didaktiky občanské výchovy a vysvětlí, jaký mají tato specifika vliv na pedagogickou praxi - popsíše skladbu kurikula VkO a OSVZ - samotatně a náležitě formuluje cíle vyučuvacích celků - využívá náležité didaktické pojmy při diskusi o kvlalitě výuky Last update: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (08.09.2024)
|