|
|
|
||
|
The lecture is focused on summarizing the findings of social sciences, which are a prerequisite for the didactic analysis of topics in the educational field of human and his world.
In the seminars, they learn about examples of different methods of working with social science topics and evaluate their goals.
Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
|
Celý kurz s podrobnými informacemi k plnění předmětu a zadáním úkolů je dostupný na Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15617 Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (28.02.2024)
|
|
||
|
Podmínkou zakončení předmětu je: 70% docházky ve výuce odevzdání průběžných úkolů podle studijní opory v Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=17272 Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (19.02.2025)
|
|
||
|
POVINNÁ LITERATURA Dvořáková,M.; Dvořák,D.(2005). Společenskovědní vzdělávání. In. V. Spilková a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál. Pasch, M. (2005). Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál. Dvořáková, M; Stará, J. (2010): Společnost 4 a 5 nakladatelství Fraus učebnice a příručka učitele. Plzeň: Fraus. DOPORUČENÁ LITERATURA Dvořák, D. & Dvořáková, M. (2018). Kurikulární reformy v anglofonních zemích: tři případy proměny historického učiva v primárním vzdělávání. Kirste, R. & Schultze. H. & Tworuschka,U.(2002): Svátky světových náboženství. Praha: Vyšehrad. Večerková, E. & Frolcová, V.(2010) Evropské Vánoce v tradicích lidové kultury. Praha: Vyšehrad. Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
|
1. Poznávání místa v čase, kulturněhistorické dědictví, památky jako propojení s minulostí 2. Společenskovědní vyučování v primární škole a jeho pojetí v průběhu 20. století 3. Osídlení české krajiny, předpoklady vzniku sídel a jejich funkce v krajině 4. Orientace v prostoru, konstrukce plánu a kognitivní vývoj dětí mladšího školního věku 5. Terénní vuka, práce s mapou, možnosti záznamu výškových poměrů krajiny do map 6. Přírodní prostředí a hospodářské aktivity člověka, zemědělství a jeho předpoklady 7. Lokalizační faktory průmyslu, ekonomické zdroje v minulosti a dnes Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (28.01.2023)
|
|
||
|
Studující: představí vývoj cílů společenskovědního vzdělávání na 1. stupni v průběhu 20. století a určí problémy, které koncepce společenskovědního vzdělávání řeší identifikují výzvy, které před společneskovědním vzděláváním stále stojí na příkladu zpracování témat v učebnicích ilustrují a kriticky hodnotí různé přístupy společenskovědního vzdělávání, jak z hlediska obsahů, tak z hlediska metod Last update: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (30.01.2025)
|
