SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Basics of Music Education III. - OCRN20UC31
Title: Základy hudební výchovy III.
Guaranteed by: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2023
Semester: winter
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C+Ex [HT]
Extent per academic year: 6 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: you can enroll for the course repeatedly
enabled for web enrollment
Guarantor: PhDr. Kateřina Hurníková, Ph.D.
Teacher(s): doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc.
Annotation -
Basics of musical theory (musical teaching, basic terms) and training of musical practise (team vocal teaching, unison and polyphonic choir singing, basics of conducting, playing songs on piano).
Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (08.09.2022)
Aim of the course - Czech
Studující vysvětlí rozdíl mezi durovou a mollovou stupnicí. Studující hraje na sopránovou zobcovou flétnu zadané písně. Studující hraje na klavír písně durové a 1 píseň mollovou.  
Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (18.09.2024)
Literature - Czech

Zenkl, L.: ABC hudební nauky

Lisá, D.: Hudební nauka pro malé i větší muzikanty 1

L. Daniel: Škola hry na sopránovou zobcovou flétnu, díl 1 (do lekce 14)

Učebnice HV nebo zpěvníky pro 1 stupeň ZŠ

Bělohlávková, P.: Úvod do hry na klavír

Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (08.09.2022)
Requirements to the exam - Czech

1) Test z hudební teorie: notopis, intervaly, durové a mollové stupnice, kvintakord a jeho obraty, harmonická kadence, dominantní septakord

2) Test z přehledu dějin hudby: periodizace dějin hudby (dle L. Zenkla ABC hudební nauky), poslechový test

3) Hra písní na klavír (housle): 5 písní z minulého semestru (v C dur, s transpozicí do jiných tónin) + dalších 5 písní (ve větším než 5tónovém prostoru, 1 píseň mollová)

4) Hra na sopránovou zobcovou flétnu: libovolná píseň ve větším rozsahu (zapojení levé a pravé ruky)

Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (10.09.2023)
Syllabus - Czech

Základní orientace v dějinách hudby - periodizace

Základní harmonická kadence s dominantním septakordem

Hra mollových písní na klavír

Hra na sopránovou zobcovou flétnu: další písně ve větším rozsahu (zapojení levé a pravé ruky)

Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (08.09.2022)
Learning outcomes - Czech

Studující

- charakterizuje mollovou stupnici a kvintakord,

- vytvoří harmonickou kadenci s dominantním septakordem v tónině durové a mollové a zahraje ji na klavír,

- chronologicky seřadí hudební slohy, ke každému slohu uvede 2 představitele,

- zahraje na klavír 5 písní ve větším než 5tónovém prostoru, z toho 1 píseň mollovou,

- zahraje na sopránovou zobcovou flétnu 1 píseň v tónovém rozsahu c1–d2.

Last update: Hurníková Kateřina, PhDr., Ph.D. (18.09.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html