|
|
|
||
The course is aimed at
- supplementing and deepening the necessary geometric concepts, relationships, processes and situations - getting to know the construction of basic geometric concepts in 2D and 3D for 1st grade students. Primary school,
- the cognitive process in geometry focused on the sequence from manipulation and experiences to abstraction with an emphasis on the development of languages with which we communicate about geometric objects (physical objects, graphic representation, iconic and symbolic, verbal).
- development of one's own and students' cognitive abilities,
- development of the skill to formulate discovered ideas, critically assess and examine them and argue,
- mastering the method of discovering geometric relationships,
- connecting geometry and arithmetic by visualizing arithmetic concepts.
Support materials for the course, including guidelines for ongoing work, are available in Moodle. Students will receive a link to it from the teacher.
Last update: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (23.01.2023)
|
|
||
Studijní žátěž představuje celkem 60 h rozložených takto: - přímá výuka - 15 h - příprava na jednotlivé konzultace - 12 h - příprava, realizace a zpracování experimentu se žáky - 12 h - vypracování zadaných úkolů - 8 h - tvorba portfolia - 10 h - obhajoba portfolia - 3h
V případě nutnosti vést výuku online bude výuka probíhat s využitím platformy Zoom. O podrobnostech budou studenti informováni v kurzu Moodle https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=4784, případně e-mailem. Last update: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (23.01.2023)
|
|
||
Různé sbírky úloh a matematických problémů, soubory úloh z Klokánka či jiných soutěží pro žáky 1. stupně ZŠ. Jirotková, D.: Cesty ke zkvalitňování výuky geometrie. Univerzita Karlova v Praze. 2010 (s. 7 - 201) Hejný, M., Jirotková, D. (1999). Čtverečkovaný papír jako most mezi geometrií a aritmetikou. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. Hejný, M.: Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně. Univerzita Karlova v Praze. 2014 Různé sbírky úloh a matematických problémů, soubory úloh z Klokánka či jiných soutěží pro žáky 1. stupně ZŠ. Odvárko, Kadleček: Přehled matematiky pro základní školu. Prometheus. 2012 Kuřina, F.: Matematika a porozumění světu:Setkání s matematikou po základní škole. Academia. 2009 Učebnice matematiky pro I. stupeň různých nakladatelství Last update: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (23.01.2023)
|
|
||
Kurz je ukončen zápočtem. Podmínky k udělení zápočtu jsou: - aktivní účast na výuce - seminární práce s experimentem (Student realizuje aspoň jeden experiment na vybrané téma daného semestru. Připraví scénář experimentu, realizuje jej, eviduje a analyzuje. - pokračování 2. částí portfolia, které bude ve 4. semestru podkladem ke zkoušce. Do portfolia student zakládá všechny materiály, které zachycují jeho aktivitu, jeho vlastní řešení úloh, zpracované úkoly zadané v průběhu kurzu a další materiály, které mu pomáhají ke studiu. Každý materiál je nutno opatřit reflexí, ve které se mj. poskusí posoudit pokroky ve svém učení, vazby jednotlivých materiálů na své osobní zkušenosti, na svou učitelskou praxi, na teorii probíranou v kurzu nebo načtenou v literatuře a na obsah okruhů k závěrečné zkoušce. Last update: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (23.01.2023)
|
|
||
Sylabus: 1. Geometrická terminologie a její upřesňování (2D a 3D) prostřednictvím různých didaktických her. Obsah kurzu je možné přizpůsobit potřebám studentů. Last update: Jirotková Darina, doc. RNDr., Ph.D. (23.01.2023)
|