|
|
|
||
Kurz je zaměřen na individuální mentoring studentů. Studenty/učitele, kteří aktuálně působí ve vzdělávání, uvádí do studia oboru formou reflektivní analýzy uplatňovaného učitelského přístupu ke vzdělávací oblasti Umění a kultura. Studenty, kteří aktuálně nevyučují výtvarnou výchovu, uvádí do oborového studia prostřednictvím systematického integrovaného uvažování nad jednotlivými oborovými složkami, kterými jsou percepce, studium dějin a teorie umění, vizuální tvorba, reflexe a oborová didaktika. Smyslem předmětu je formulovat východiska vlastního učitelského pojetí ve výtvarné výchově v návaznosti na dosavadní zkušenosti a uvědomit si jednotlivé složky výtvarné výchovy. Cílem je rozvoj schopnosti reflexe, kritického myšlení a syntézy mnoha zdrojů. Principy jsou interdisciplinarita, sebereflexe, kreativita. Portfolio bude dále rozvíjeno po celou dobu studia a stane se východiskem pro hodnocení ve studiu. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (07.11.2020)
|
|
||
Studentky a studenti reflektují svoji aktuální pedagogickou činnost v oblasti výtvarné výchovy. Uvědomí si širší souvislosti předmětu, a to v návaznosti na koncepty kulturní kompetence a vizuální gramotnosti, nezastupitelnost vzdělávací oblasti Umění a kultura a zodpovědnost učitele v otázce udržitelnosti kultury ve společnosti. Založí si reflektivní portfolio, které využijí i v následujících výtvarných kurzech. Předmět rozvíjí schopnost reflexe, kritického myšlení a didaktického plánování. Cílem kurzu je rozvoj kompetencí učitelek a učitelů, který je v souladu s nároky kladenými na absolventy učitelství v tzv. kompetenčním rámci. https://msmt.gov.cz/uploads/kompetencni_ramec_absolventa_2023_10.pdf Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Zápočet Výstupem z předmětu bude založení, zpracování a kolokviální obhajoba pedagogického portfolia. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Novotná, M. (2022) Cultural Awarness and Expression – Uvědomit si vlastní kulturu a umět se vyjádřit. Výtvarná výchova 3-4 (62), s. 6-41. ISSN 1210-3691. Novotná, M. (2019) Portfolio jako nástroj reflexe ve výtvarné výchově. Praha: Výtvarná výchova 60 (1-2), s. 22-37. Novotná, M. (2023) Profesní portfolio ve výtvarné výchově. In Starý, K., Chvál, M., Laufková, V. Hodnocení pro učení. s. Praha: PedF UK Novotná, M., Kuříková, M. (2022) Modely kreativity a jejich význam ve vzdělávání. Výtvarná výchova 3–4, (62), s. 84-99. ISSN 1210-3691. Fulková, M., Hajdušková, L. & Sehnalíková, V. (2012). Galerijní a muzejní edukace 1: vlastní cestou k umění. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum. Fulková, M., Jakubcová, L., Kitzbergerová, L. & Sehnalíková, V. (2013). Galerijní a muzejní edukace 2. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum. BERGER, John. Způsoby vidění. Praha: Labyrint 2016. ISBN 978-80-87260-78-4 file:///C:/Users/Uzivatel/Downloads/RVP%20ZV%202017-1-1.pdf https://prohlednout.rvp.cz/zakladni-vzdelavani Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (01.10.2024)
|
|
||
Výstupem z předmětu bude založení, zpracování a kolokviální obhajoba pedagogického portfolia. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (06.09.2023)
|
|
||
kulturní kompetence obsah předmětu výtvarná výchova plánování výuky reflexe a hodnocení Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
||
Studenti a studentky zpracují strukturované reflektivní portfolio obsahující všechny požadované části; realizují se žáky výtvarný projekt a reflektují jej. Obhájí zpracované portfolio a reflektují své pojetí výuky výtvarné výchovy. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|