|
|
|
||
This course is an introduction to the nature of pedagogical science and contemporary pedagogical terminology.
Last update: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (11.06.2019)
|
|
||
The goal of subject is to disclose modern theory of education to students, familiarize them with basic terminology and structure of field. Students should be able to understand general theory of education as a crucial modern scientific discipline, whose findings make up foundation for further study and practice in the field of upbringing and education. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (12.07.2019)
|
|
||
- written final test, possible to repeat Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
|
|
||
Průcha, J.: Alternativní školy. Praha, Portál 1996. Průcha, J. Česká vzdělanost. Multidisciplinární pohled na fenomén národní kultury. Praha: Wolters Kluwer, 2015. Průcha, J. Přehled pedagogiky: Úvod do studia oboru. Praha: Portál, 2006. Rýdl, K.: Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno: Marek Zeman 1994. Singule, F.: Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. Praha: SPN 1992. Vališová, A.; Kasíková, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. Štech,S.: Škola stále nová, Praha: UK 1992. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
|
|
||
- humanisation in education Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
|