|
|
|
||
The course provides a basic orientation in the field of social psychology with regard to the study orientation. Students will learn the basic issues of developmental, social and pedagogical psychology. Emphasis is placed on developing the ability to apply acquired knowledge in teaching practice.
Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (13.05.2019)
|
|
||
Vypracování zápočtové práce z oblasti zaměření předmětu. Není-li uvedeno jinak, požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě v práci uvedené literatury a informačních zdrojů. Úspěšné absolvování a splnění kontrolního testu. Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|
|
||
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. HADJ-MOUSOVÁ, Z. Sociální psychologie. Praha: UK PedF, 2003. HELUS, Z. Psychologie. Praha: Fortuna, 1995. HELUS, Z. Osobnost a její vývoj. Praha: PedF UK, 2003. HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007. HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2015. MAREŠ, J. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. PAULÍK, K. Psychologie osobnosti pro praxi: učební text pro distanční studium. Ostrava: OU, 2007. PÁVKOVÁ, J. Psychologie pro pedagogy: sociální a pedagogická psychologie. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Karolinum, 2014. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000.
Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|
|
||
Předpoklad pro úspěšné splnění zkoušky je zvládnutí příslušných vědomostí za všech tematických okruhů v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů. Zkouška má rádný a dva opravné termíny, zkouška je písemná. Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|
|
||
kinds of human behavior;
socialization process;
social interaction: cooperation, competition;
social group;
social communication;
upbringing and basic styles of education;
activities and their educational use;
family and family education;
learning process;
individual differences in learning, learning disabilities;
managing the learning process;
self-evaluation in teacher's work;
pupil diagnosis and assessment;
psychohygiene in the work of teachers. Last update: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|