|
|
|
||
Cílem předmětu je uvést posluchače do základů oborové občanské a společenskovědní didaktiky, naučit jej didakticky oborově přemýšlet. Posluchač je uveden do specifik výuky jednotlivých vědních oborů a filosofie, je seznámen s prostředky výuky a formami poskytování zpětné vazby a hodnocení, tj. zejména s principy a postupy kriteriálního a formativního hodnocení. Vyučující vede posluchače učitelství k porozumění potenciálu
interdisciplinárního, prosociálního, problémového a dialogického vyučování. Ve výuce kurzu je zvláště kladen důraz na osobnostní rozvoj budoucích pedagogů: tedy na jejich schopnost integrovat nabyté poznatky, na rozvoj didaktického myšlení, na prohlubování jejich schopnosti samostatně nahlížet výchovnou situaci v širších kontextech, na jejich ochotu a odvahu přijímat odpovědnost za podobu vzdělávání, též na schopnost rozhodovat se nejen na základě teoretických předpokladů, nabytých zkušeností a situačních okolností, ale též v kongruenci s jejich vlastním osobnostním laděním. Last update: Maturová Klára, Mgr. (10.02.2025)
|
|
||
Po absolvování druhého semestru předmětu absolvent(ka) Last update: Maturová Klára, Mgr. (10.02.2025)
|
|
||
Zkouška: Last update: Maturová Klára, Mgr. (10.02.2025)
|
|
||
Povinná literatura:
Last update: Maturová Klára, Mgr. (10.02.2025)
|
|
||
semináře Last update: Maturová Klára, Mgr. (10.02.2025)
|
|
||
Témata pro prezenční část (40 hodin):
4. Etická výchova a etický rozměr výuky OV a ZSV. (Jedna z podkapitol studie KUTHAN, R., N. PELCOVÁ a Z. ZICHA. (ed) Kapitoly z didaktiky filosofie, etiky a společenských věd. Studia didactica I. Praha: Univerzita Karlova 2018. ISBN 978-80-7290-981-0.) - Projevené porozumění tematice během kolokviální diskuse na téma studie - 5h Last update: Maturová Klára, Mgr. (10.02.2025)
|
|
||
Odkaz na Moodle nebo MS teams Last update: Maturová Klára, Mgr. (10.02.2025)
|