DVOŘÁK, L . ( Ed.). ( 2008). Lze učit fyziku zajímavěji a lépe? Příručka pro učitele. Praha: Matfyzpress.
DVOŘÁK, L. KEKULE, M., & ŽÁK, V. (2015). Didaktika fyziky včera, dnes a zítra. In I. Stuchlíková & T. Janík (Eds.), Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy (pp. 123-158). Brno: Masarykova univerzita. (dostupné v e-versi v Čítárně MUNI).
FENCLOVÁ, J. (1982). Úvod do teorie a metodologie didaktiky fyziky. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
SVOBODA, E., & KOLÁŘOVÁ, R. (2006). Didaktika fyziky základní a střední školy, Vybrané kapitoly. Praha: Karolinum.
Aktuální publikace a prezentace doporučené a zprostředkované přednášejícím
Další doporučená literatura:
BROCKMEYEROVÁ, J., & DROZD, Z. (2004). Vývoj a význam fyzikálních pokusů z volné ruky. Matematika-fyzikainformatika, 13 (9), 543–546.
BROCKMEYEROVÁ, J., & TARÁBEK, P. (2009). Struktura didaktické komunikace fyziky. Matematika–fyzika–informatika, 18(5), 277–284
DVOŘÁK, L., KEKULE, M., & ŽÁK, V. (2012). Výzkum v oblasti fyzikálního vzdělávání – co, proč a jak. Československý časopis pro fyziku, 62(5–6), 325–330.
ŽÁK, V. (2014). Historický vývoj pojetí didaktiky fyziky v České republice. Pedagogická orientace, 24(2), 222–243.
Portály na WWW (např. FyzWeb)
Fyzikálně-didaktické časopisecké zdroje (Ma-Fy-Inf, SCIED, Československý časopis pro fyziku, Arnica, NiUPhysik)
Last update: Maturová Klára, Mgr. (10.02.2025)