Základní literatura:
LABISCHOVÁ, Denisa - GRACOVÁ, Blažena. Příručka ke studiu didaktiky dějepisu. Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 2008.
HUNT, Martin (ed.). A practical guide to teaching history in the secondary school. Routledge, 2006.
Doporučená literature:
BARTON, Keith C.; LEVSTIK, Linda S. Doing history: Investigating with children in elementary and middle schools. Routledge, 2011.
BARTON, Keith – MCCULLY, Alan: Výuka kontroverzních témat… tam, kde na nich opravdu záleží, in. PINKAS, Jaroslav a kol: Třetí odboj v didaktické perspektivě, ÚSTR - NLN, Praha 2019, s. 81-93
ČINÁTL, Kamil, PINKAS Jaroslav. Dějiny ve filmu: film ve výuce dějepisu. Praha: Ústav pro studium totalitních režimů, 2014, dostupné online: http://dejepis21.cz/metodika-pouziti-av-materialu,
ČERMÁK, Aleš – JIRKOVÁ, Klára (ed.): Formování historie. Interpretace dějin z pohledu různých států. Akademie výtvarných umění v Praze – Ausdruck Books, Praha 2012
GRACOVÁ, Blažena. Historické prameny ve školní výuce dějepisu ve světle empirických šetření. Historica-Review in History and Related Sciences, 2014, 5.2: 150-160.
KRATOCHVÍL, Viliam: Tvorba textových otázek na základě Bloomovy taxonomie, Moderní dějiny, 9. 4. 2011, dostupné online: http://www.moderni-dejiny.cz/clanek/tvorba-testovych-otazek-na-zaklade-bloomovytaxonomie/,
MÄRC, Josef a kolektiv: Dějepisné výzvy mezioborovým vztahům (stupínek, jeviště a plátno). Filozofická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Ústí nad Labem 2010
PINKAS, Jaroslav: Hodnoty a hodnocení v dějepise. Historie – Otázky – Problémy. Etika historikova / historického soudu, 2017, roč. 9, č. 2, s. 57–71., dostupné online: https://sites.ff.cuni.cz/historieotazkyproblemy/wp-content/uploads/sites/11/2017/11/Jaroslav_Pinkas_57-71.pdf
Last update: Krejčová Karolína, Bc., DiS. (31.12.2024)