|
|
|
||
Předmět rozvíjí obecné předpoklady pro učitelskou profesi, teoretické poznatky propojuje s didaktickou analýzou konkrétních výukových situací v podmínkách školského systému v ČR. Vede frekventanty k porozumění základním plánovacím, výukovým, organizačním a evaluačním činnostem učitele. Předmět dále zprostředkovává nezbytnou základní orientaci ve školské legislativě, týkající se školních poradenských. Last update: Krejčová Karolína, Bc., DiS. (19.12.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je podpořit účastníky v rozvoji pedagogicko-psychologických kompetencí pro efektivní vedení výuky ve třídě s ohledem na individuální vzdělávací potřeby žáků (kompetence 1.1, 3.1, 3.2 KRAU). Kurz pomáhá účastníkům porozumět klíčovým teoretickým konceptům a na jejich základě rozvíjet citlivý přístup k individualizované výuce a diferenciaci práce s žáky s různými vzdělávacími i výchovnými potřebami. Prostřednictvím modelových situací a analýz kazuistik si účastníci osvojují postupy diagnostiky, prevence a intervence při řešení potřeb a problémů žáků (kompetence 2.3 a 5 KRAU). V průběhu kurzu budou účastníci vedeni k tomu, aby dokázali identifikovat a vysvětlit základní didaktické pojmy v psychologickém kontextu, aplikovat je v rámci výuky a orientovat se v relevantních informačních zdrojích (kompetence Důraz je kladen na uplatnění pedagogicko-psychologického pohledu ve výuce, především v individualizaci a diferenciaci přístupu k žákům s výukovými či výchovnými problémy (kompetence 3.1 a 3.2 KRAU). Předmět dále rozvíjí kompetence učitelů k efektivní práci ve třídě, včetně podpory pozitivních vztahů mezi žáky, a poskytuje vhled do vlivů rodinného prostředí na školní socializaci žáka (kompetence 3.1 KRAU). Zároveň získají účastníci základní přehled o školské legislativě ve vztahu k školnímu poradenskému systému a inkluzivnímu vzdělávání, což jsou nástroje pro zajištění podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (kompetence 1.1, 5.1, 5.2 KRAU). Všechny probírané oblasti se zaměřují na aplikaci teoretických poznatků na konkrétní školní situace, přičemž kurz staví na tom, že teoretické znalosti jsou předpokladem k rozvoji učitelské reflexivity, nezbytné pro citlivý a informovaný pedagogický přístup. Účastníci jsou vedeni k tomu, aby teoretické poznatky využívali jako nástroj pro hlubší porozumění praktickým situacím a dokázali tak zaujmout odstup od každodenních výukových výzev. Výsledky učení: Last update: Krejčová Karolína, Bc., DiS. (19.12.2024)
|
|
||
zkouška, on-line test a průběžné úkoly v LMS Moodle Last update: Krejčová Karolína, Bc., DiS. (19.12.2024)
|
|
||
BENDL, S; KUCHARSKÁ, A. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. Praha: PedF UK 2008. HADJ. Last update: Krejčová Karolína, Bc., DiS. (19.12.2024)
|
|
||
Přednáška rozdělená na kratší bloky výkladu: Kratší výkladové úseky, po nichž bude následovat diskuze s aktivní zapojení studujících, aby se mohli reflektovat na probírané téma. To podpoří hlubší porozumění a osobní vztah ke studovaným konceptům. Last update: Krejčová Karolína, Bc., DiS. (19.12.2024)
|
|
||
Témata pro prezenční část (12 hodin):
Last update: Krejčová Karolína, Bc., DiS. (19.12.2024)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=16378 Last update: Krejčová Karolína, Bc., DiS. (19.12.2024)
|