Special Education - Individuals with Auditory Impairment II - OBSP18716
|
|
|
||
Communication methods of people with hearing disorders, oral method, bilingual method, total communication,
hand-language. Compensational aids, hearing aids, FM systems, cochlear implant. Introduction to educational problems of
child with hearing disorders, special education support of child´s growing up, rehabilitation after CI (hearing education,
speech education, lip-reading). Implementation of respective special education support of child´s development, institutional
education, center for early care, special education center, kindergarten, basic school, secondary school, possibilities of
university studies. Historical outline of care development of people with hearing disorders. The Program of Guided
Reflection is a part of the classes.
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2010)
|
|
||
100% účast studentů na seminářích. Studenti odevzdají komentovaný zápis z návštěvy speciálního zařízení, ke ktrému bude přihlédnuto při zkoušce z předmětu. Součástí zkoušky je písemný test. Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.09.2017)
|
|
||
HÁDKOVÁ, K. Člověk se sluchovým postižením. Praha: PedF UK, 2016. ISBN 978-80-7290-619-2 NOVÁK,A. Foniatrie a pedaudiologie I. Poruchy komunikačního procesu způsobené sluchovými vadami. Unitisk spol.s.r.o.Praha 1994 HORÁKOVÁ, R. Sluchové postižení - úvod do surdopedie. Praha: Portál, 2012. ISBN 987-80-262-0084-0 Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.09.2017)
|