Initial Literacy and Its Development - OBSP18380
|
|
|
||
Cílem kurzu je seznámit studenty se současným pojetím rozvoje gramotnosti na počátku školní docházky (a v průběhu primární školy) a s didaktickým systémem, který tento rozvoj ovlivňuje.
Obsah kurzu je zaměřen na psychologické základy výuky počátečního čtení a psaní, na metodické postupy užívané ve školní praxi a na didaktické principy, které školní výuka musí respektovat (individualizace práce, hodnocení individuálního rozvoje atd.).
Součástí kurzu je i řízená průběžná praxe, při které se studenti seznámí s praktickou aplikací variabilních metodických postupů, včetně postupů alternativních didaktických systémů.
Kurz bude realizován formou přednášek a seminářů. Semináře budou probíhat v prostorách základních škol tak, aby praktická a teoretická výuka bylo efektivně integrována.
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.03.2010)
|
|
||
DOLEŽALOVÁ,J. Prvopočáteční psaní. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. KŘIVÁNEK, Z., WILDOVÁ, R. Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 1998. TYMICHOVÁ, H. Nauč mne číst a psát. Praha: SPN, 1999. WILDOVÁ,R. Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. Praha: UK PedF, 2003.
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.03.2010)
|