Special Education - Individuals with Visual Impairment II. - OBSP18306
|
|
|
||
Education of children with visual impairments, special education intervention as an important factor of an optimal child
development. Admission to school of a child with visual impairment. Compulsory education of students with visual
impairment, transition to pre-professional and professional preparation. Conditions for integrative education. Reeducation of
vision of children with impaired binocular seeing. Visual perception and congnitive development. Visual reflexion, visual
attention. Recognition of models, contrast perception, recognition of facies, colour perception, visual moving. Social
education.
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.03.2010)
|
|
||
HOUSAROVÁ, B. (ed). Speciálněpedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5. JESENSKÝ, J. Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-823-9. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmopedie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-84-2. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L.(ed). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-063-8. VÍTKOVÁ, M.(ed). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3. Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.03.2010)
|