|
|
|
||
Special education intervension for persons with multiple impairments, possibilities of education and stimulation in early
childhood-, preschool-, school ages, problems of adults with multiple impairment, influence of multisensorial stimulation.
Possibilities of education in the CR and in foreign countries. Reeducation of sensory perception by persons with multiple
impairments, motor and speach stimulations, psychomotoric development through individual therapeutical concepts - using
basal stimulation, orofacial therapy, psychomotoric theory. Rehabilitational and subsidiarial proceedings, assistive
technology.
Program of Guided Reflection is a part of classes.
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.03.2010)
|
|
||
JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí a tělesným a kombinovaným postižením : somatopedická a psychologická východiska. Praha : TRITON, 2001. ISBN: 80-7584-192-7. JELÍNKOVÁ, M. Aktivity volného času pro osoby s těžkým a kombinovaným postižením. Praha : Modrý klíč, 1997. ISBN 80-902494-0-X. LUDÍKOVÁ, L Vzdělávání hluchoslepých 1. Praha : Scientia, 2000. ISBN 80-7183-225-1. LUDÍKOVÁ, L. Vzdělávání hluchoslepých 3. Praha : Sciencia, 2001. ISBN 80-7183-256-1. VÍTKOVÁ, M. Rehabilitace a podpůrná opatření u multihandicapovaných dětí (MADLENER, I., odborný překlad). In: VÍTKOVÁ, M. (ed.). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. 1. vydání. Brno: Paido, 1999, s. 44-74 VÍTKOVÁ, M. Sociální učení - otevřená koncepce podpory (STRITMATTER, R. odborný překlad). In: VÍTKOVÁ, M. (ed.). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. 1. vydání. Brno: Paido, 1999, s. 81-93 Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (06.03.2010)
|