|
|
|
||
Person with visual impairment, myths, prejudices of both the intact majority side, and disabled persons, visual
handicap.Visual impairments - types and levels of visual impairments, sensorial deprivation, information deficit. Prevalence
and etiology of impairments. Systém of care about persons with visual impairment in the CR (Center for Visual Impairments,
early care, special kindergarten, SPC, integration in pre-school education, special basic school for visually handicapped
students, special classes, SPC within integrated education, secondary schools, possibilities and conditions for University
studies, technical aid, Tyfloservice, Rehabilitation and Requalification Center). Becoming blind as a stessor at psychosocial
level. Information deficit in absence of visual information.
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2010)
|
|
||
HOUSAROVÁ, B. (ed). Speciálněpedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5. JESENSKÝ, J. Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-823-9. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. Oftalmopedie. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-84-2. KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L.(ed). Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-063-8. LUDÍKOVÁ, L., MALEČEK, M. Tyflopedie III. Olomouc : PedF UP, 1991. MASON, H.,MC CALL,S et al. Visual Impairment. London: David Fulton Publisher, 1997. ISBN 1 85346-412-0. VÁGNEROVÁ, M. Oftalmopschologie dětského věku. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-053-X. VÍTKOVÁ, M.(ed). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-75-3. Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2010)
|