|
|
|
||
Development and current status of population in the CR in light of multiculturalism and multilinquism, ethinic minorities -
characteristic, education, culture, language, ethnic identity, base of ethinic antropology focused on social and educational
support of persons from other etnics in the CR, rights of minorities, national conflicts, Roma problems, common development
towards multicultural Europe, researches in the respective field in the CR and foreign countries, organizations supporting
education for tolerance and against racism.
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.06.2009)
|
|
||
Matějček ,Z.: Pozitivní a negativní faktory v socializaci dítěte. In Podpora optimálního rozvoje osobnosti dětí z prostředí minorit.Sociální, pedagogické a psychologické aspekty utváření osobnosti romských dětí a dětí z prostředí jiných minorit. Brno: Fak.soc. studií MUNI. 2003.ISBN 80-85947-82-X.65-71 PRŮCHA,J.:Multikulturní výchova: teorie-praxe-výzkum. Praha:ISV, 2001. ISBN 80-8566-72-2 Šotolová, Eva: Vzdělávání Romů. Praha: Grada Publishing, 2000, s. 75. ISBN 80-7169-528-9. Šotolová, Eva: Vzdělávání Romů. 2. rozšířené vyd. Praha: Grada Publishing, 2001, s. 84., ISBN 80-247-0277-0. Šotolová, Eva: Příchod Romů do Evropy. In: Romové - reflexe problému. Soubor textů k romské problematice. Praha: SOFIS - Sdružení pro humanitní výchovu a vzdělávání, 1997, s. 52 - 106. 2. vydání 1998 s. 52 - 106.(50%) ISBN 80-902439-0-8. Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (29.11.2006)
|