|
|
|
||
This course is meant be a n introduction to the theoretical roots of so called sociocultural approach to understand and study thinking and learning within educational psychology.
The content of this course is rooted in two dominant perspectives created by 1. L. S. Vygotský and 2. Reuven Feuerstein.
The aim of this course is to show and demonstrate potentiality of these two approaches inspire current pedagogical and counseling praxis- especially for questions of multicultural education and dynamic approaches to assessment. .
Within a course of 13 seminars students are invited to study materials about 1. Vygotskian (and neovygotskian ) theories and 2. R. Feuerstein´s perspective to understand development of learning and thinking.
Last update: MALKOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.02.2010)
|
|
||
Témata jednotlivých přednášek a seminářů členíme do 2 bloků Málková, G. (2009): Zprostředkované učení. Portál, Praha.- kapitola Užití zprostředkovaného učení v pedagogické diagnostice a hodnocení
Feuerstein a kol. (2014) Vytváření a zvyšování kognitivní modifikovatelnosti.Karolinum Praha plný seznam doporučené literatury je k dispozici ve studijních oporách kurzu v Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2357#section-0
2. VÝSLEDEK PÍSEMNÉHO ZÁVĚREČNÉHO TESTU (ÚSPĚŠNOST ALESPOŇ 50%)
Last update: Málková Gabriela, doc. PhDr., Ph.D. (11.10.2016)
|