|
|
|
||
Last update: KITZL8AP (04.10.2013)
|
|
||
Last update: KITZL8AP (04.10.2013)
Goals of subject: Knowledge and understanding of regularity genesis and line of children´s art display, its stadiums, characteristical features and its causes and meanings of children´s art for childrenś healthy development.
|
|
||
Last update: KITZL8AP (04.10.2013)
BABYRÁDOVÁ, H.: Symbol v dětském výtvarném projevu. MU, Brno 1999. HAZUKOVÁ, H., ŠAMŠULA, P.: Didaktika výtvarné výchovy I. UK Praha - Ped F, 2005. MIKOVÁ, Š., Stang,J., Typologie osobnosti u dětí. Využití ve výchově a vzdělávání. Praha: Portál, 2010. PIAGET, J., INHELDEROVÁ, B.,Psychologie dítěte. Praha : Portál, 1997 READ, H. Výchova uměním. Praha : Odeon, 1967. ROESELOVÁ, V. Didaktika výtvarné výchovy V, nejen pro ZUŠ. Praha : UK Praha Ped F, 2001. ROESELOVÁ, V. Linie, barva a tvar ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 2004. SLAVÍK, J.: Kapitoly z výtvarné výchovy I. Zkušenost, dialog a koncept. Ped F UK Praha 1993. UŽDIL, J.: Výtvarný projev a výchova. SPN, Praha 1976.
|
|
||
Last update: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.04.2012)
Lecture/seminar |
|
||
Last update: KITZL8AP (04.10.2013)
Credit: Prezentation and reflection knowledges from studiing literature, analyze and evaluation childrenś works in appointed terms. |
|
||
Last update: KITZL8AP (04.10.2013)
Art expression in the phylogenesis and ontogenesis. Formation and development of art expression, characteristic features of art expression and their causes. Stages of development children´s and adolescent´s art expression. Educational aspects of subject, developement of mind, emotions and morality. Atistic and psychologic typology. Crisis of art expression in the period between childhood and adolescention - art education, confrontation with reality, discovering of art system. Personal, individual and cultural contexts. Key words: Art display, drewing, painting, sculpturing, onthogenesion, fylogenesion. Stadiums, characteristical features, typology.
|