|
|
|
||
The course provides methods of social and psychological training of students reflections relating to the study to be completed, and reflections on their own professional abilities to become a teacher. Concerns or problems that have already occurred are raised and solved with the support of group dynamism and team potencial (from Balint).
Last update: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2013)
|
|
||
Prostřednictvím dynamiky studijní skupiny vyslovovat reflexe vztažené ke studiu daného oboru a k vlastní vizi výkonu učitelského povolání. V druhé části předmětu se zamýšlet nad řešením pedagogických situací, které jsou společně studenty nahlíženy prostřednictvím strukturované metody řešení konkrétního případu podle psychologa M.Balinta. Last update: Koťátková Soňa, doc. PaedDr., Ph.D. (01.02.2018)
|
|
||
Zápočet je studentům přiznám za aktivní přístup k řešení vyslovených problémů. Last update: Koťátková Soňa, doc. PaedDr., Ph.D. (01.02.2018)
|
|
||
literatura: Komárková,R.,Slaměník,I.,Výrost,J.a kol. Aplikovaná sociální psychologie III. Praha:Grada, 2002. ISBN 80-247-0180-4. Nováčková, J. Pedagogický styl založený na zpětné vazbě. In: Syslová,Z.(ed.) Školní vzdělávací programy a evaluace v MŠ /CD ROM/. Praha: Verlag Dashofer, 2007. ISSN 1802-4130. Pačesová,M. Lékař, pacient a Michael Balint. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-491-8. Rogers,C.R. Klientom centrovaná terapia. Modra: Persona, 2000. ISBN 80-967980-3-0. Vymětal,J. Rogersovská psychoterapie. ČS, 1996. ISBN 80-202-0605-1. Výrost,J., Slaměník,I. Sociální psychologie. 2.přepracované a rozšíř. vydání. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-1428-8.
Last update: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (08.01.2016)
|
|
||
Kurz pracuje metodami sociálně psychologického výcviku s reflexemi studentů vztahujícími se k dokončovanému studiu (6. sem. studia) s reflexemi na vlastní profesní vybavenost pro povolání učitele. Diskuse jsou orientovány na témata, která vnímají studenti jako profesně potřebná a na zkušenosti ze souvislé praxe. Názory na vhodné (nevhodné) metody pedagogické práce, obavy nebo již skutečné problémy vzniklé v profesních situacích jsou otevírány a řešeny s podporou skupinové dynamiky a týmového potenciálu (strukturace postupu podle M. Balinta). Do kurzu byl začleněn náhled do práce začínající učitelky MŠ, který byl realizován prostřednictvím dvou čerstvých absolventek oboru UMŠ, které přiblíží svůj první rok ve školní praxi – z pohledu vyrovnání se s požadavky MŠ (ŠVP; školní řád a kooperace s druhou učitelkou ve třídě – případně s pedag.asistentem; příprava a realizace pedagogického programu; zvládání chování dětí a individualizace přístupů; komunikace s rodiči). Studentky se absolventek následně ptají na konkrétní situace, jak byly řešeny a rozvíjí se diskuse nad různými názory a možným řešením v konkrétní školní praxi. Last update: Koťátková Soňa, doc. PaedDr., Ph.D. (14.05.2019)
|